“Ankara Üniversitesinde Eğitim” Düşünce Atölyesi’nde Masaya Yatırıldı

Ankara Üniversitesinde yürütülen eğitim süreçleriyle ilgili konuların ele alındığı, yenilikçi yaklaşımlara göre geliştirilebilir önerilerin oluşturulmasını hedefleyen Düşünce Atölyesi, akademisyenler ve öğrencilerin katılımıyla gerçekleştirildi.

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ayşen Apaydın koordinatörlüğünde, Gölbaşı’ndaki Vilayetler Evi’nde “Ankara Üniversitesinde Eğitim” başlığı altında düzenlenen Düşünce Atölyesi’ne Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Necdet Ünüvar, rektör yardımcıları, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim süreçlerini ilgilendiren temel konularda ortak görüş oluşturmayı, ortak eğitim sorunlarına çözüm bulmayı ve Ankara Üniversitesini bulunduğu noktadan daha ileriye götürecek anlayışlar için neler yapılması gerektiğini belirlemeyi amaçlayan çalışma, açış konuşmalarıyla başladı.

Rektör Ünüvar, her fakülteden, her kademeden akademisyeni ve öğrencileri bu çalışmada görmekten büyük mutluluk duyduğunu belirterek, yapılacak çalışmadan çok umutlu olduğunu söyledi.

Ankara Üniversitesinin birikimi ve tecrübesiyle büyük ve öncü eğitim kurumu olmayı, bu sıfatlarla anılmayı hak eden bir üniversite olduğunu belirten Ünüvar, “Ankara Üniversitesi hem sağlık hem sosyal bilimler hem fen-mühendislik alanında hakikaten çok yetkin bir üniversite, çok da özgün bir üniversite. Üniversitemizin birçok fonksiyonu var. Topluma katkı boyutu var; devletimiz için, milletimiz için, hatta insanlık için yetiştirdiği çok önemli bilim adamları var. Dolayısıyla Ankara Üniversitesinin bu öncü niteliğini her geçen gün artırarak sürdürmesi gerekiyor” dedi.

Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ayşen Apaydın ise, Düşünce Atölyesi’nden çıkacak sonuçların, Ankara Üniversitesine ve ülkemize yön verme açısından önemli katkılar sağlayacağını kaydetti.

Eğitim Programları Koordinatörü Prof. Dr. Rıfat Vural da “Yükseköğretimde Geleceğe Yönelik Eğitimler” başlıklı sunumunu yaptı.

Açış konuşmalarının ardından grup çalışmalarına geçildi. Akademisyenler ve öğrencilerin bulunduğu 10 farklı masada, gün boyunca, “Öğrencinin Öğretim Süreçlerine Katılımı”, “Öğretim Elemanı Yetiştirme”, “Öğretim Programı Tasarımı”, “Öğrenci Değerlendirmesi ve Geri Bildirim”, “Eğitim Sistemini İzleme ve Değerlendirme”, “Öğrenme Ortamı”, “Lisans ve Lisansüstü Akademik Danışmanlık”, “Kariyer Planlama ve Mezun İzleme”, “ Lisansüstü Eğitimde Yenilikçi ve Yaratıcı Düşüncenin Geliştirilmesi”, “Lisansüstü Eğitimde Bilimsel Araştırmanın Geliştirilmesi” başlıkları altında pek çok konu üzerine özgün görüşler dile getirildi.

Çıkan sonuçların çalışma grubu başkanlarınca rapor haline getirileceği Düşünce Atölyesi, anı fotoğrafları çektirilmesiyle sona erdi.

 

 

 

 

Diğer

tümünü görüntüle