Arkeoloji (İngilizce) Programı
Prehistorik Arkeolojiye ilişkin temel tanım ve kavramları bilir |
Doğa bilimleriyle Prehistorik Arkeoloji arasındaki interdisipliner ilişkileri kurgular |
Prehistorik çağlarda yontmataş aletlerin tekno-tipolojisi hakkında bilgilidir |
Pleistosen Dönem ekolojisi, buzullar ve buzularası evreleri bilir |
Klasik Arkeoloji terminolojisini ve temel kavramlarını öğrenir ve bu kavramların tanımı ve kullanımına ilişkin bilgi sahibi olur. |
Türkiye’de ve dünyada Klasik Arkeoloji araştırma tarihçesini bilir. |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanmayı öğrenir. |
Dönemlere göre mimari, heykeltıraşlık, seramik gibi alanlardaki stil ve teknik özelliklerini ve gelişimlerini bilir. |
Stil-kritik yöntemiyle malzemenin tarihlendirilmesi ve değerlendirilmesi konusunda fikir sahibi olur. |
Arkeolojik veriler ışığında çeşitli kültürler arasında karşılaştırmalı olarak ilişki kurmayı öğrenir. |
Yapıların geçirmiş olduğu yapı evrelerinin belirlenmesinde uygulanacak yöntemleri bilir. |
Arkeolojik belgeler ışığında dönemlerin toplumsal, sosyal, kültürel, teknolojik ve dini yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
Dönemlere göre bölgesel kültürler, bunların konumu, çağdaşı kültürlerle etkileşim ve ilişkilerini öğrenir. |
Arkeolojik, filolojik ve numismatik veriler ışığında kültürlerin ticari ve ekonomik yapılarını öğrenir. |
Dini inançların tasvir sanatına yansıması ve yorumlanmasını öğrenir. |
Mesleki uygulamalara yönelik beceri sahibi olur. |
Paleolitik’ten Epi-paleolitik/Mezolitik’e geçişte rol oynayan çevresel faktörleri bilir |
Prehistorik yerleşim modelleri ve ölü gömme adetleri hakkında bilgilidir |
Prehistorik çağlarda sanat, süslenme objeleri ve prehistorik insanların düşün yaşamları hakkında bilgilidir |
Prehistorik çağlarda ortaya çıkan ve insanlık tarihini etkileyen önemli buluşlar hakkında bilgilidir |
Prehistorik arkeolojinin Türkiye’deki tarihsel gelişimi ve yerleşim yerlerini bilir |
Kıtalar prehistoryası hakkında bilgilidir |
Neolitizasyona ilişkin kavramları bilir |
Prehistorik insanlar ve davranış biçimleri hakkında bilgilidir |
Prehistorik fauna ve zooarkeoloji ilkelerini bilir |
Prehistorik ekonomi modelleri hakkında bilgilidir |
Prehistorik hammaddeler ve hammaddeyi temin etme yolları hakkında bilgilidir |
Prehistorik materyallerin tanımlanması, incelenmesi ve çizilebilmesi becerisine sahiptir |
Prehistorik arkeoloji kazı ve yüzey araştırması yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. |
İnsanlık tarihi sürecini bütünlüğü içinde algılayabilme becerisine sahiptir. |
Çeşitli yerleşimler arasında krono-kültürel bağlantı kurabilme becerisine sahiptir |
Farklı kültürler arasında yorum yapabilme becerisine sahiptir. |
Öğrenci özgün düşünebilme becerisine sahiptir |
İnsanlığın teknolojik gelişimi hakkında çok boyutlu düşünebilir |
Yontmataş aletlerin tekno-tipolojisinden yola çıkarak göreli yaşlandırma yapabilme yetisine sahiptir. |
İnsan davranışları ile çevresel koşullar arasında ilişki kurabilme yetisine sahiptir. |
Alanıyla ilgili makale yazabilme yetisine sahiptir |
Arkeolojide temel kavramlar ve bu kavramların tanımı ve kullanımına ilişkin bilgiye sahip olur. |
Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir |
Stil-kritik yöntemiyle malzemenin tarihlendirilmesini ve değerlendirilmesini öğrenir |
Yapıların geçirmiş olduğu yapı evrelerinin belirlenmesinde uygulanacak yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. |
Arkeolojik tarihlendirme ve yaşlandırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Kültürel mirasın tanımı ve koruma bilincinin geliştirilmesi hakkında bilgi edinir |
Eski kültürlerin dini inançları ve bunların yansımaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Dini inançların tasvir sanatına yansıması ve yorumlanmasını öğrenir. |
Arkeolojik ve filolojik veriler ışığında kültürlerin sosyo-kültürel, ticari ve ekonomik yapılarının belirlenmesini öğrenir ve tartışır. |
Önasya Arkeolojisi kapsamında, bu bilim dalının incelediği dönem ve coğrafyada yaşamış uygarlıklar hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur |
Önasya Arkeolojisi'nde uygulanan araştırma teknikleri ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Arkeoloji ile işbirliği yapan diğer bilim dalları ve inter-disipliner uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
Önasya Arkeolojisi alanında kullanılan bilgisayar programları ve teknik uygulamalar hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
Arkeolojik ve filolojik belgeler ışığında kültürler arası ilişkileri değerlendirmeyi ve yorumlama becerisi kazanır. |
Arkeolojik belgeler ışığında dönemlerin toplumsal ve sosyal yapısını irdeler |
Mesleki uygulamalara yönelik beceriler kazanır |
Müzelerde orijinal eserler üzerinde teorik bilgilerin gelişmesini sağlar |
Dönemlere göre bölgesel kültürler ve bunların konumu ve çağdaşı kültürlerle etkileşim ve ilişkilerini öğrenir ve tartışır. |
Arkeolojik kazı ve yüzey araştırmalarına katılarak deneyim sahibi olur ve mesleki becerilerini geliştirir. |
Arazi arkeoloğu olarak görev yapacak donanıma sahip olur |
Stil-kritik yöntemiyle arkeolojik eserleri tarihlendirebilir ve yorumlayabilir |
Müzelerde ve sergilerde sistematik teşhir ve sergi düzenleyebilir |
Arkeolojik eserlerin envanterini ve değerlendirmesini yapabilir |
Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi alanıyla ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
Sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda yürütülen bir proje çerçevesinde sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür |
Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar |
Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi alanındaki öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir |
Kültür, sanat ve eğitim alanlarında yaşam boyu öğrenme bilinci oluşturur |
Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini eğitim, kültür ve sanat alanlarında en uygun iletişim araçlarıyla aktarır |
Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve eğitim, kültür ve sanat alanlarındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle tartışır |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak beşeri bilimler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına ve bilimsel etik ilkelerine uygun davranır |
Ekip çalışması ve inter-disipliner çalışma uygular |
Kültür varlıklarının korunmasında ve tanıtılmasında toplumun bilincinin yükseltilmesi ve kamuoyu oluşturulmasına katkıda bulunur. |
Katılacağı araştırmalar ve alacağı görevler sayesinde Türkiye Arkeolojisi'nin gelişimine ve tanıtımına katkıda bulunur. |
Arkeolojik verileri tanımlayabilir, yorumlayabilir |
Kazı ve yüzey araştırması gibi uygulamaları gerçekleştirebilmek için gerekli teknik bilgi, beceri ve deneyime sahip olur. |
Arkeolojik alan ve verilerin belgelenmesinde ve değerlendirmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri bilir ve uygulayabilir. |
Arkeolojik verileri karşılaştırmalı olarak inceleyebilir ve stil-kritik yoluyla tarihlemesini yapabilir |
Güncel bilgi teknolojilerini kullanır |
Bilimsel çalışma ve araştırma yapabilmek için gereken temel niteliklere sahip olur |
Müzelerde ve sergilerde sistematik teşhir ve sergi düzenleyebilir. |
Arkeolojik eserlerin envanterini ve değerlendirmesini yapabilir. |
Klasik Arkeoloji alanında kullanılan bilgisayar programları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur |
Kültürel mirası koruma bilincine sahip olur ve bu konuda toplumsal bilinç oluşturma sorumluluğu taşır |
Arkeolojik uygulamalarda ve disiplinler arası çalışmalarda ekip içerisinde ve birey olarak çalışma ve inceleme yapabilir. |
Bilim ve etik ilkelerine uygun davranır |
Mesleki ve toplumsal alanda, görev ve sorumluluklarının bilincine sahip olur |
Güncel çalışmaları ve yayınları takip ederek analitik düşünme yetkinliğine sahip olur |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilinci ile bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir |
Prehistorik çağlarda kemik aletlerin tekno-tipolojisi hakkında bilgilidir |