Gayrimenkul Geliştirme ve Yönetimi Programı
Temel matematik, finansal matematik, istatistik, ekonomi (mikro ve makro ölçekte), hukuk (borçlar ve eşya hukuku – mülkiyet ilişkisi) , işletme, yatırım, kalkınma, kırsal ve kentsel planlama, kent içi tarihi doku yenileme, dönüştürme ve/veya yeni yerleşkeler planlama, kadastro, uzaktan algılama, yapı malzeme ve maliyeti, muhasebe, risk analizi ve yönetimi, araştırma yöntemleri, proje geliştirme ve yönetimi, kentsel çevre kalitesi yönetimi, sürdürülebilirlik yaklaşımları, sigortacılık, piyasa, piyasa aktörleri bilgisine, gayrimenkul ve menkul değerler açısından sahiptir. |
İlgili temel alanda, projeye göre ilgili temel alanlarda yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli kaynaklardan kazanarak, akademik ve piyasa ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
Bu çerçevede, araştırma yöntemleri geliştirecek, araştırmayı yönetecek ve sonuçlandıracak bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
İlgili alanda, düşünsel, söylemsel, bilimsel, hukuki, teknolojik, estetik, tarihsel ve kültürel alt yapı arasındaki etkileşimi değerlendirir. |
İlgili alanda, ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içinde yerine /önemine ilişkin altyapıya sahiptir. |
İlgili alanda, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
İlgili alanda, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgileri değerlendirir. |
İlgili alanlarda kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
İlgili alan prensiplerini uygular. |
Bireysel olarak, disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır. |
İlgili alanlarda etkinlik ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
İlgili alan konularında, olgular, potasiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerisine sahiptir. |
Uygulamalarda sorumluluk alır, meslektaşları ve diğer disiplinlerle etkili ekip çalışması yapar ve ilgili sektörlerle işbirliği içinde çalışır. |
Sorumluluk aldığı konuda gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. |
Değerleme konusu varlık hakkında bilimsel araştırmayı planlar,uygular, raporlar ve sunar. |
Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. |
Alandaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. |
Farklı kaynaklar ve veri tabanlarından bilgiye ulaşır, yorumlar ve kullanır. |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle detekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Mesleki anlamda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinliler düzenler ve bunları uygular. |
Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. |
Değerleme sürecinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. |
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin herektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, oları toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. |
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinci ile karar verir ve hareket eder. |
Varolan değerleme ilkelerini sahiplenir, koruma ve geliştirmede liderlik üstlenir, yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir. |