Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (YL) Programı
PY1. Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarında yürütülecek değerlendirme etkinliklerinde uyulması gereken ilkeler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY2. Ölçme araçlarının sahip olması gereken psikometrik nitelikler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY3. Aynı amaçla kullanılan değişik ölçme araçları arasından (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) amaca uygun aracı seçmede kullanılan ölçütler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY4. Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları hakkında bilgi sahibi olur. |
PY5. Test (ölçme aracı) geliştirme aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
PY6. Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılan) ölçme araçlarının uyarlama sürecindeki aşamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
PY7. Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili istatistiksel teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY8. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY9. Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PY10. Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY11. Test geliştirme sürecinde gözetilecek etik standartlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PY12. Bilimsel araştırma sürecinde gözetilecek etik standartlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PY13. Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarındaki ölçme ve değerlendirme çalışmalarının gerektirdiği ilkeleri uygular. |
PY14. Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı seçer. |
PY15. Aynı amaçla kullanılan değişik ölçme araçlarını (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) psikometrik nitelikleri bakımından karşılaştırır. |
PY16. Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramları ile ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri arasında ilişki kurar. |
PY17. Test geliştirme aşamalarını izleyerek test geliştirir. |
PY18. Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb.) için geliştirilmiş ölçme araçlarını uyarlama süreçlerine göre inceler. |
PY19. Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel teknikleri kullanır. |
PY20. Araştırma problemine uygun bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer. |
PY21. Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır. |
PY22. Ölçme ve değerlendirme alanına özgü terimlerin benzerlik ve farklılıklarını ayırt eder. |
PY23. Test geliştirme sürecinde etik standartlara uygun davranır. |
PY24. Bilimsel araştırma sürecinde etik standartlara uygun davranır. |
PY25. Psikometrik nitelikleri bakımından amaca uygun ölçme aracını seçer. |
PY26. Test geliştirme sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir. |
PY27. Bilimsel araştırma sürecini etik standartlara uygunluğu açısından değerlendirir. |
PY28. Tanımlanan araştırma problemine uygun araştırma yapar. |
PY29. Alana özgü terimleri doğru ve yerinde kullanarak yazılı ve sözlü iletişimde bulunur. |
PY30. Seçme, sınıflama, yerleştirme, öğretimi değerlendirme, rehberlik karar alanlarındaki ölçme ve değerlendirme uygulamalarını alanın temel ilkelerine göre değerlendirir. |
PY31. Ölçme araçlarının yapısına ve kullanılış amacına uygun psikometrik nitelikleri saptamada kullanılabilecek yöntemi/yaklaşımı değerlendirir. |
PY32. Ölçme aracı geliştirmeye temel olan test kuramlarına göre ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini değerlendirir. |
PY33. Testleri, geliştirme aşamalarına uygunluğu açısından değerlendirir. |
PY34. Farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılan) ölçme araçlarına ilişkin uyarlama süreçlerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir |
PY35. Test geliştirme ve uyarlama süreci ile ilgili amaca uygun istatistiksel analizlerden elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
PY36. Alanda yapılmış araştırmaları bilimsel yöntemin ölçütlerine göre değerlendirir. |
PY37. Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır. |
PY38. Nicel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |