Eğitim Psikolojisi (YL) Programı
Eğitim psikolojisi alanındaki temel kuramları bilir |
Sosyal bilimlerde kullanılan temel istatistiksel analizleri yapar |
Eğitim psikolojisi alanında Türkiye’de ve yurtdışında yapılan araştırmaları ve güncel gelişmeleri takip eder |
Eğitim psikolojisinde kullanılan temel araştırma yöntemlerini bilir |
Eğitim psikolojisi ile ilişkili disiplinlerin alanla olan dinamik ilişkisini kavrar |
Eğitim ortamlarında yaşanan eğitsel ve psikolojik sorunlara yönelik farkındalık kazanır |
Eğitim psikolojisi alanında ihtiyaç duyduğu ölçme araçlarını belirler |
Eğitim psikolojisi alanında görgül bir araştırma planlar. |
Eğitim psikolojisi alanında alanyazın taramasına dayalı olarak rapor yazar. |
Eğitim ortamlarında yaşanan eğitsel ve psikolojik sorunların çözümü için öneri geliştirir. |
Edindiği bilgiler doğrultusunda yürütülen ekip çalışmalarına katkıda bulunur. |
Eğitim psikolojisindeki kuram ve uygulamaları kültürel ve kültürlerarası bir bakışla değerlendirir. |
Eğitim psikolojisindeki yayınları içerik ve yöntem açısından eleştirir. |
Eğitim psikolojinde edindiği bilgileri alan dışından gelen bireylere onların düzeylerini gözeterek sistematik bir biçimde aktarır. |
Çalışma ortamında sosyal ağları geliştirir. |
Bilimsel olarak yaygın şekilde kullanılan bir yabancı dilde alanıyla ilgili yayınları okur ve değerlendirir. |
Eğitim psikolojisi alanında gerçekleştirdiği bir araştırmanın sonucunu raporlaştırır. |
Eğitim psikolojisi alanında tez çalışmasında gerçekleştirdiği araştırmayı bildiri olarak sunar ve/veya makale olarak yazar. |
Sosyal bilimlerde temel istatistiksel analizlerin grafiksel gösterimlerini anlar ve yorumlar. |
Çağdaş/güncel bilgiye erişim kaynaklarını kullanır. |
Bilimsel çalışmalarda etik değerlerin farkındadır ve bunları gözetir. |
Disiplinlerarası çalışmalara katkıda bulunur. |
Eğitim psikolojisi alanındaki güncel sorunları fark eder, çözüm önerileri geliştirir ve uygulama planları hazırlar. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |