Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (DR) Programı
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak eğitim teknolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. |
Eğitim teknolojisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ve alt alanlar arasında ilişkiler kurar. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesinde uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
Eğitim teknolojisi alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme becerisine sahip olur. Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesinde uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
Eğitim teknolojisi alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilme ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilme becerisine sahip olur. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili özgün bir araştırmayı, tasarlayabilme ve gerçekleştirebilme becerisine sahip olur. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma becerisine sahip olur. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahip olur. |
Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren |
Eğitim teknolojisi alanına yenilik getiren bir yöntemi alana uygulayarak yayınlanabilir özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirme. |
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde eğitim teknolojisi alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili yürütülen projelerde bir ekibin koordinatörü ya da üyesi olarak çalışabilir. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili sorunları analiz eder. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili sorunlara yaratıcı çözümler üretir. |
Eğitim teknolojisi alanına eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak yeni fikirler üretir. |
Eğitim teknolojisi alanında üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak |
Eğitim teknolojisi alanında öğretimsel süreci etkileşimli ve etik ilkeler çerçevesinde sürdürür. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili sorunların ele alınmasında sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
Eğitim teknolojisi alanında yürütülen uluslararası araştırma ve proje çalışmalarında etkin rol alır. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilir. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda etkili iletişim kurarken kültürel farklılıkları göz önünde bulundurur. |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etik kurallar çerçevesinde savunabilir. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili sorunlara yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek hedef gruplarla paylaşır. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. |
Eğitim teknolojisi alanı ile ilgili olarak akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzeyde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |
Uzaktan eğitim ve çağdaş uygulamaları kavrama |
Öğrenme-öğretme kuramlarına dayalı araştırma önerilerinde bulunma |
Öğrenmeyi kolaylaştırma ve performans geliştirme için uygun teknolojik süreç ve kaynakları tasarlama, uygulama ve yönetme |