Yaratıcı Drama Eğitimi (YL) Programı
1- Yaratıcı drama alanının dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
2- Yaratıcı drama alanınındaki temel kavramlar, bilimsel ve sanatsal terminoloji hakkında bilgi sahibi olur ve doğru şekilde kullanır |
3- Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki öncüleri ve yaratıcı drama anlayışları hakkında bilgi sahibi olur ve bunu uygulamalarına yansıtır |
4- Tiyatro Kuram ve Akımları hakkında bilgi sahibi olur, gerekli durumlarda bu bilgilerini yaratıcı drama çalışmalarına aktarır. |
5- Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. |
6- Oyun oynama, doğaçlama, rol oynama gibi canlandırma süreçlerini bilir ve öğrencileri ile birlikte uygular |
7- Yaratıcı dramada kullanılan teknikleri bilir ve kullanılma amaçlarına göre uygulamalarına aktarır. |
8- Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
9- Yaratıcı drama ölçme değerlendirme ölçütlerini ve biçimlerini bilir, uygular |
10- Geçmiş ve Günümüz Sanatlarını ve Sanat Eğitimi Yöntemlerini bilir .Ders etkinliklerinde Sanat eserlerinden yararlanır. |
11- Estetik, Sanat Bilimleri ve yaratıcı drama arasında ilişki kurar |
12- Yaratıcı dramanın aynı zamanda bir sanat eğitimi/ estetik eğitimi olduğu bilinciyle ders planları hazırlar, uygular, değerlendirir. |
13- Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi ,becerilerini geliştirecek etkinlik / seminer ve etkinliklere gönüllü olarak katılır. |
14- Yaratıcı drama alanına ilişkin yapılan araştırmaları, yayınları takip eder, bunları kendi çalışmalarına yansıtır. |
16- Sinema, Müzik, Dans, Tiyatro vb. Sanatsal faaliyetler ile ilgili güncel etkinliklere katılır ve diğer sanatlar ile yaratıcı drama ilişkisini kurar |
17- Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler. |
18- Yaratıcı drama eğitim programlarını değerlendirir ve gerekli gördüğü düzenlemelere uygulayacağı programında yer verir |
19- Tüm yaratıcı drama eğitimi uygulamalarında eğitim ve eğitim bilimlerinin genel amaç ve ilkelerini temel alır. |
20- Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder |
21- Yaratıcı drama çalışmalarında katılımcılarının hiçbir biçimde özel sorunlarını bir konu olarak kullanmaz, buna izin vermez |
22- Yaratıcı Drama eğitimi sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütür |
23- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur ve bu değerleri uygulamalarında doğru bir biçimde kullanır |
24- Yaratıcı Drama Öğretme öğrenme sürecinde günlük yaşamla bağlantılar kurar |
25- Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar. |
26- Yaratıcı drama uygulamaları ile eğitim alanındaki sorunları gidermek için paydaşlarla (aileler,yerel yönetimler,üniversiteler, İlgili resmi kurumlar vb.) işbirliği yapar |
27- Estetik anlayışı ve nesnel ölçütlere dayalı seçicilik becerilerini Yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır. |
28- Yaratıcı drama alanı ile ilgili toplumsal projeler tasarlar, uygular ve değerlendirir |
29- Yaratıcı dramayı bir disiplinler arası alan olarak algılar ve kendi özgün planlarını tasarlar, uygular. |
30- Yaratıcı drama eğitmenliği meslek etiği kurallarına uyar |
31- Oyunculuk ve Sahne Bilgisi konularında farklı yaklaşımları tanır ve bu yaklaşımları yaratıcı drama süreçlerinde kullanır |
32- Gerekli durumlarda yaratıcı drama yöntemi ve tekniklerinden yararlanarak tiyatral bir gösteri hazırlar. |
33- Reji bilgisine sahip olur. |
15- Eğitim teknolojilerini yaratıcı drama eğitimi ve öğretiminde amaca yönelik olarak kullanır |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |