Biyofizik (DR) Programı
1- Farklı kökenlerden (tıp, biyoloji, fizik...) gelen öğrencilerin biyofizik gibi multidispliner bir araştırma alanında açılacak doktora programına uyum sağlaması, gerekli bilgi alt yapısının oluşturulup eksiklerin tamamlanması. Temel tıp konularında biyofizik kapsamında teorik ve deneysel bilgi birikimine ulaşır. |
2- Biyofiziğin ilişkili olduğu egzersiz, nöroloji, genetik, fizyoloji, biyokimya, farmakoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
3- Elektrofizyolojik, moleküler biyolojik ve floresan görüntüleme tekniklerinin çalışma prensiplerini kavrar.Hücre ve sistem fizyolojisi ile ilgili temel prensiplere hakim olur. Biyolojide ve tıpta kullanılan kantitatif yaklaşım ve yöntemlere aşina olur.Temel biyofizik kavramları tanımlama ve kullanma ,Biyolojik sistemi tanıma, biyolojik sistemde biyoelektrik olayları tanıma aşamasına gelir. Biyolojik sistemlerdeki biyopotansiyelleri gözlemeyi ve öçlmeyi kavrar. Biyolojik sistemlerdeki biyopotansiyelleri analiz etmeyi kavrar. Biyofizik-biyolojik sistem ilişkisine ait literatür takip edebilme özelliğini kazanır. Biyofizik alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir |
4-Laboratuvar güvenliği bilgisine sahiptir. |
5-Biyofizik alanında yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir hücresel ve dokusal düzeyde biyofiziksel ölçümleri gerçekleştirebilir. |
6- Araştırma ve tanı laboratuarı yönetir. |
7- Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
8- Leadership in conducting the original and interdisciplinary research |
9- Çalışmalarını bağımsız ve ekibin bir üyesi olarak yürütebilir. |
10-Çalışma prosedürlerini bilir. |
11-Alana ve mesleği ilişkin yasal düzenlemelere ulaşır ve yorumlar. |
12-Byofizik ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
13- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir |
14- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
15- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
16- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir, |
17- Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda iletişim kurabilir. |
18-İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
19-Çalışma arkadaşlarının haklarını gözetir. |
20- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
21- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir |
22-Araştırma etiğine uygun davranır. |
23- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |