Klinik Eczacılık (YL) Programı
PY 1. Hastaların yaşam kalitesini yükseltmek üzere ilaç tedavisinin sorumluluğunu etik kurallar çerçevesinde yürütmek üzere, biyomedikal, klinik bilimler, farmakoekonomi ve davranış bilimlerini, teknolojik bilgilere sahip olur. |
PY 2. Hastalıkların teşhis ve tedavi sürecini, ilaçların etkin ve maliyet bakımından akılcı ve güvenli kullanımının sağlanması açısından, hasta bulgularının izlenmesinde, hastanın tedavi rejiminin belirlenmesinde, geliştirilmesi ve yorumlanmasında üstleneceği rolü kavrar. |
PY 3. İlaçların tüm kimyasal ve fiziksel özelliklerini, biyolojik ilişkilerini, formülasyonlarını ve ilaç şekillerini, ilacın vücutta taşınım ve dağılım özelliklerini, ilaç yan etki ve etkileşimlerini ve toksik etkilerini temel olarak değerlendirebilir. Kullanılan ilacın vücut sıvılarından analizi için gereken yöntemleri bilir ve uygular. Tedavinin analizini yapar, hastane ve eczanede tedavinin doğruluğu konusunda sağlık elemanlarına tavsiyelerde bulunur |
PY 4. İlaçların vücutta taşınım ve dağılım özelliklerini, ilaç yan etki ve etkileşimlerini ve toksik etkilerini araştırmak üzere deneysel çalışmalar yapar, sonuçları değerlendirir. |
PY 5. Alanı ile ilgili yayınları takip eder. Diğer sağlık elemanları ve hasta için bilgi servisi oluşturur. Eczacıların ve diğer sağlık elemanlarının eğitim ve staj aktivitelerine katılır. |
PY 6. Her hasta için özel olarak, ürünlerin ve malzemelerin formülasyon ve hazırlanmasında çalışır |
PY 7. İlaç ve malzemelerini kullanma/ farmakoepidemiyoloji / epidemioloji / farmakovigilans konularında klinik tarama çalışmaları yapar. Tedavilerle ilgili verileri toplar, maliyet analizi yapar |
PY 8. Tedavi planlanmadan önce ilaçların doğru kullanılmasını sağlamak üzere klinik taramaları, formülerleri ve ilaç bilgisini izlemek, formülerlerin hazırlanması, reçeteleme politikaları ve tedavi protokollarının hazırlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
PY 9. Klinik çalışmaların çeşitli safhalarında görev alır. (etik komitelerde, araştırmalarda, yeni bulunmuş ilaçların dispenzasyonunda) |
PY 10. Klinik eczacı terapotik izleme gerektiren ilaçların (dar terapotik pencereli) dozajlarını takip eder. İlaçların etkin kullanımı için vücut sıvılarından analizi için gerekli optimizasyon ve validasyon çalışmalarını yapar. İlaçların farmakokinetik çalışmasını araştırarak doz optimizasyonunu yapar. |
PY 11. Hastayı tedavisi konusunda bilinçlendirir , tedaviye cevabı izler, ilaçlara uyuncunu sağlamaya çalışır . |
PY 12. Farmasotik ürünlerin kullanımı sonucu gerek birey gerekse toplum ölçeğinde ortaya çıkan çok yönlü sorunlara etik ilkeler çerçevesinde çözüm getirecek, bilgilerini, hasta üzerinde uygulayabilme, yorumlayabilme, analiz edebilme becerilerine sahiptir |
PY 13. Klinik bulgulardan hareketle tedavi sürecini değerlendirme becerisini gösterir. Tedavi planının belirlenmesinde yürütülmesinde ve sonuçlandırılmasında diğer sağlık ekibi ve hasta ile işbirliği yapar |
PY 14. İlaçla ve ilaç dışı ürünlerle ilgili problemleri tanımlamak, ilacın kendisinden ve kullanılışından kaynaklanan olumsuz etkileri gidermeye çalışmak, çözmek ve önlemek konusunda araştırmalara ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir |
PY 15. Farmasötik ürünlerin terapötik etkilerini ve ilaçla tedavide ilacın farmakogenetik, farmakokinetik, farmakodinamik özelliklerini tanır, bunula ilgili sorunları çözer. |
PY16. Kullanılan ilaçların vücut sıvılarından analizi için gerekli tüm analiz yöntemler uygulayabilir. |
PY 17. Klinik Eczacılıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı ve araştırmayı bağımsız veya ekip çalışması olarak yürütür. |
PY 18. Toplumu sağlık alanında eğitme, yönlendirme, sağlıklı yaşamı özendirme ve sağlık tarama çalışmalarında sorumluluk alır. |
PY 19. Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak klinik eczacılık alanında kişisel ve mesleki gelişimini sürdürür. |
PY 20. Eleştirel düşünme, karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak sorunları çözecek yöntemler geliştirir |
PY 21. Eczacılık hizmetlerinin geliştirilmesi için meslektaşları ve diğer sağlık meslek çalışanları ile etik ilkeler çerçevesinde işbirliği yapar. |
PY 22. Eczanede hasta ve diğer sağlık elemanları ile etkili iletişim kurar. |
PY 23. Reçete yazıldıktan sonra hastayla iletişim kurar ve öğütler verir |
PY 24. İlaç tedavisinin risk ve yarar ilişkisinin sürdürülmesini sağlar |
PY 25. Eczacılık hizmetlerinin etkinliğini arttırmak amacıyla bilgi ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler, eczacılık meslek ve eğitiminin gelişime ait olay ve olguları değerlendirir ve çözümünde rol alır |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |