Dölerme ve Suni Tohumlama (YL) Programı
1-Reprodüksiyon (Dölerme), Androloji ve Suni Tohumlama kapsamında reprodüktif idare ve reprodüktif biyoteknoloji konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
2-Bu bilgilerini hayvanların sağlıklı olması ve yeterli dölverimi elde edilmesine yönelik kullanıp saha uygulamalarını geliştirebilecek donanımdadır. |
3-Reprodüksiyon, Androloji ve Suni Tohumlama Kliniğine gelen hayvan türlerinde hormonal, androlojik ve jinekolojik tedavi ve uygulamaları yapabilecek hekimlik bilgisine sahiptir. |
4-Reprodüksiyon alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. |
5- Reprodüksiyon, Androloji ve Suni Tohumlama kapsamında değişik hayvan türlerinde sinkronizasyon, spermanın alınması ve saklanması, androlojik muayeneler, suni tohumlama, infertilite tedavileri ve biyoteknolojik yöntemlerle ilgili deneyler yapabilir. |
6- Alanıyla ilgili araştırmalar yapabilir , bu araştırma sonuçlarını makaleye dönüştürüp yayınlayabilir . |
7- Değişik hayvan türlerinde suni tohumlama yapabilir. |
8–Hayvanlarda reprodüksiyon, suni tohumlama ve androloji konularında yerli yabancı bilimsel gelişmeleri izleyebilir. |
9- Ulusal dergilerde Türkçe alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak kendini geliştirebilir, bilgi sınırlarını genişletebilir. |
10- Suni Tohumlama laboratuvarında ve Reprodüksiyon, Androloji ve Suni Tohumlama Kliniğinde rutin işlemleri organize edebilir. |
11- Disiplinlerarası çalışmalara uyum gösterebilir, ekibin bir üyesi olarak araştırmalara katılabilir. |
12- Alanı ya da mesleğe ilişkin yasal değişiklik ve düzenlemeleri izler, yorumlar ve öneriler getirebilir. |
13-Reprodüksiyon, Androloji ve Suni Tohumlama ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
14-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
15-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
16-Ulusal kongre, sempozyum, ya da toplantılara katılıp, sözlü ya da poster bildiri sunarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
17-İnsan, hayvan ve hasta haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
18-Jüri önünde, hakemler kurulunda ya da uzman bir topluluk karşısında kendine ait görüşlerini savunabilir. |
19-Alanı ile ilgili sosyal programlara katılır,bu anlamda medya ile ilişkilerini geliştirerek toplumu mesleği, mesleğin sorunları, ya da mesleği de kapsayan genel politikaları değerlendirip, toplumu aydınlatabilir. |
20-Alanı ile ilgili dolayısıyla mesleğine ilişkin sorunlara çözüm üretebilir. |
21-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik kararlar almada ve harekete geçmede ilgili kişilerle etkileşim kurabilme yeteneğindedir. |
22-Alanına yönelik bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere açıktır, topluma tanıtıcı aktiviteleri yapabilir. |
23-Bilimsel çalışmalarını yürütürken etik kurallara uygun davranır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |