Epidemiyoloji (YL) Programı
Temel Halk Sağlığı kavramlarını tanımlama, hedef kitlenin sosyodemografik özelliklerini belirleme |
Epidemiyolojinin temel ilkelerini ve kullanım alanlarını kavrama, Epidemiyolojik ölçütleri tanımlama, kullanım alanlarını belirleme, Epidemiyolojik araştırma yöntemlerinin özelliklerini, farklılıklarını, hata kaynaklarını, elde edilen ölçütleri ve etik ilkeleri kavrama |
Araştırma planlama basamaklarını tanımlama, açıklama, Araştırma raporu yazımı ve değerlendirmesinin teorik kurallarını kavrama |
Toplumda tarama programı gereksinimlerini belirleyerek, tarama testlerinin özelliklerini tanımlama; Salgın tanımı ve incelemesinin özelliklerini değerlendirme |
Bulaşıcı, bulaşıcı olmayan hastalıklar gibi özel alanların epidemiyolojisini değerlendirme; klinik epidemiyoloji alanı uygulamalarını tanımlama |
Epidemiyoloji istatistik ilişkisini değerlendirme, araştırmalarda istatistik kullanımını kavrama |
Demografiyi tanımlama, sağlık alanında demografinin yerini kavrama, nüfusun yapısı ve temel demografik ölçütleri değerlendirme |
Epidemiyolojik ölçütleri hesaplayabilme, sağlıkta öncelikleri belirleyebilme |
Sağlık sorunlarının belirlenmesi ve çözümü için nasıl bir araştırma tasarımı gerektiğini belirleyerek bilimsel ve etik kurallara uygun araştırma planlayabilme |
Veri toplama araçlarını geliştirip, kullanabilme ve veri kaynaklarına ulaşabilme |
Araştırma raporu yazabilme ve olası yan tutma ve hata kaynaklarını belirleyerek araştırma raporlarını eleştirel gözle değerlendirebilme |
Toplumda tarama programı gereksinimini belirleyebilme ve geçerlilik-tutarlılık hesapları yapabilme, tarama programlarının etkililiğini değerlendirebilme |
Salgın incelemesi yapabilme; araştırmalarda istatistiksel analizleri yapabilme |
Alanında bağımsız ya da disiplinlerarası bilimsel araştırma yönlendirebilme, yapabilme |
Bilimsel makale hazırlayabilme |
Epidemiyoloji alanındaki gelişmeleri ve bilimsel çalışmaları izleyerek kendini sürekli geliştirebilme |
Araştırma sonuçları ve bilimsel değerlendirmelere ilişkin topluma yönelik mesaj hazırlayabilme, ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşabilme |
Araştırmanın her aşamasında araştırma etiğine uygun davranış sergileme |
Sağlık plan ve uygulamalarında kanıta dayalı öneri geliştirerek yer alabilme |
Yapılacak araştırmalarda epidemiyolojik yaklaşım içinde yönlendirmelerde bulunabilme |
Toplum taramaları, salgın incelenmesi ve kontrolü gibi çalışmalarda, önerilerde bulunabilme |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |