Farmasötik Toksikoloji (DR) Programı
PY1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak güncel ve ileri düzeyde toksikoloji temelleri, mekanizmaları ve uygulamaları çerçevesinde bilgisini özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır |
PY2- Toksikolojinin ilişkili olduğu analitik, adli, genetik, biyofizik, biyokimya ve farmakoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişki kurar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
PY3- Toksikoloji alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir. |
PY4- Laboratuar güvenliği bilgisine sahiptir |
PY5- Toksikoloji alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. |
PY6- In vivo ve in vitro olarak çeşitli etkenlerin organizma üzerindeki zararlı etkilerine yönelik toksikolojik deneyleri yapabilir |
PY7- Toksikolojik uygulamalarla ilgili ileri düzey araştırmalar yürütebilir. |
PY8- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirir. |
PY9- Araştırma ve tanı laboratuarını bağımsız olarak yönetebilir. |
PY10 -Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
PY11- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
PY12- Toksikoloji alanında araştırma ve tanı amaçlı çalışmaları bağımsız ve ekibin bir üyesi olarak yürütebilir. |
PY13- Alana ve mesleğe ilişkin yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri izler ve yorumlar. |
PY14- Toksikoloji ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
PY15- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
PY16- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
PY17- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
PY18- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
PY19- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. |
PY20- İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
PY21- Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
PY22- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
PY23- Araştırma etiğine uygun davranır. |
PY24- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |