Fizyoloji (DR) Programı
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak güncel ve ileri düzeyde fizyolojinin hücresel ve evrimsel temelleri, sistemler fizyolojisi bilgisi ve entegratif mekanizmalar bilgisini özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
Fizyolojinin ilişkili olduğu egzersiz, sinirbilim, genetik, biyofizik, biyokimya, farmakoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
Fizyoloji alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir. |
Laboratuvar güvenliği bilgisine sahiptir. |
Fizyoloji alanında yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir hücre, kan, kas, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım endokrin, sinir sistemi fizyolojisi ile deneyleri yapar. |
Fizyolojik uygulamalarla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir. |
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirir. |
Araştırma ve tanı laboratuarı yönetir. |
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
Çalışmalarını bağımsız ve ekibin bir üyesi olarak yürütebilir. |
Çalışma prosedürlerini bilir. |
Alana ve mesleği ilişkin yasal düzenlemelere ulaşır ve yorumlar. |
Fizyoloji ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
Ulusal bilim politikalarının planlamasının önemini ve bilimin kimin için üretildiğinin farkında olur. |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda iletişim kurabilir. |
İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
Çalışma arkadaşlarının haklarını gözetir. |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri toplum yararına kullanır. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
Araştırma etiğine uygun davranır. |
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |