Veterinerlik Fizyolojisi (YL) Programı
1. Veteriner hekimlik veya biyoloji lisans yeterliklerine dayalı olarak hücre fizyolojisi, sistemler fizyolojisi bilgisi, davranış fizyolojisi bilgisi, egzersiz fizyolojisi bilgisi ve entegratif mekanizmalar hakkındaki bilgisini hayvanlar arasında karşılaştırmalı olarak ileri düzeyde özgün düşünce ve araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
2- Fizyolojinin ilişkili olduğu nöroloji, genetik biyofizik, biyokimya, farmakoloji, histoloji anatomi gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar. Yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
3- Fizyoloji alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir. |
4- Laboratuvar güvenliği bilgisine sahiptir. |
5- Fizyoloji alanında yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir. Hücre, kan, kas, dolaşım, solunum, sindirim, boşaltım, endokrin, sinir sistemi, davranış, egzersiz fizyolojisi ile ilgili deneyleri yapar. |
6- Fizyolojik uygulamalarla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir. |
7- Araştırma ve tanı laboratuarı yönetir. |
8- Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
9- Özgün ve disiplinlerarası çalışmalarda yönetici ve araştırmacı olabilir. |
10- Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütebilir. |
11- Çalışma prosedürleri hakkında bilgi sahibidir. |
12- Fizyoloji ile ilişkili alanlarda meslki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
13- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
14- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
15- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliği sergileyebilir. |
16- Ulusal, uluslararası ve disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir. |
17- İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
18- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
19- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
20- Araştırma etiğine uygun davranır. |
Veteriner hekimlik veya biyoloji lisans yeterliklerine dayalı olarak hücre fizyolojisi, sistemler fizyolojisi bilgisi, davranış fizyolojisi bilgisi, egzersiz fizyolojisi bilgisi ve entegratif mekanizmalar hakkındaki bilgisini hayvanlar arasında karşılaştırmalı olarak ileri düzeyde özgün düşünce ve araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |