Histoloji-Embriyoloji (DR) Programı
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak histoloji alanında sahip olduğu hücre yapı ve ince yapı, temel dokular ve sistemler temelinde özel histoloji bilgisi ile genel ve özel embriyoloji alanında sahip olduğu bilgileri güncel ve ileri düzeyde özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. |
Histolojinin ilişkili olduğu anatomi, sitoloji, genetik, biyokimya, patoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
Histoloji-Embriyoloji alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir. |
Laboratuvar güvenliği bilgisine sahiptir. |
İnsanda Üremeye Yardımcı in vitro Fertilizasyon ve Mikromanipülasyon Yöntemlerine ilişkin becerilere sahiptir. |
Histoloji alanında yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir. Hücre, kan, iskelet, dolaşim, solunum, sindirim, boşaltım, üreme, endokrin, sinir sisteminin histolojisine ilişkin ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahiptir. |
Araştırma sonuçlarını klinikle ilişkilendirebilir. |
Bilime yenilik getiren özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirebilir, bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. |
Araştırma laboratuarı yönetir. |
Üremeye Yardımcı Tedavi Merkezlerinde Embriyoloji laboratuar sorumluluğunu yürütür. |
Çalışma prosedürlerini uygular. |
Alana ve mesleğine ilişkin yasal düzenlemelere ulaşır ve yorumlar. |
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. |
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
Çalışmalarını bağımsız ve ekibin bir üyesi olarak yürütebilir. |
Histoloji-Embriyoloji ile ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda iletişim kurabilir. |
İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
Çalışma arkadaşlarının haklarını gözetir. |
Türkçe’yi doğru kullanma konusunda duyarlıdır. |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir |
Araştırma etiğine uygun davranır. |
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |