Tıbbi Farmakoloji (DR) Programı
PY1. İlaç etki mekanizmalarını ve ilaçların organizma-daki farmakokinetik aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
PY2. Hücrede ilaç hedefi olan moleküllerin sinyal ileti-mindeki, organ fonksiyon-larındaki ve metabolik olaylardaki rolleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY3. Hücreler arası iletişimi sağlayan moleküllerin hücre ve organizma düzeyindeki etkilerini ve etki mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
PY4. Temel ve klinik farmakolojik araştırmalarda kullanılan deneysel yöntemlerin teorik temelleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY5. Veri ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY6. Klinik farmakolojik yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. |
PY7. Temel farmakoloji araştırmalarında kullanılan deneysel yöntemleri yetkinlikle uygulayabilir. |
PY8. Temel farmakolojik bilimsel bir araştırmayı planlayabilir ve yürütebilir. |
PY9. Klinik farmakoloji araştırmalarını planlayabilir ve yürütebilir. |
PY10. Bilimsel verileri etkin bir şekilde sunabilir ve yazabilir. |
PY11. Araştırma laboratuarlarını yönetebilir. |
PY12. Alanı ile ilgili özgün bilimsel projeler tasarlayabilir, yürütür ve sonuçlandırır. |
PY13. Temel ve Klinik Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlamış ve benimsemiştir. |
PY14. Bilimsel/teknolojik gelişmeleri ve mesleki uygulamalardaki değişimleri izleme ve gerektiğinde kullanma alışkanlığı edinmiştir. |
PY15. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası etkileşim-lerde bulunabilir, işbirlikleri kurabilir. |
PY16. Ekip çalışması anlayışını kazanmış ve benimsemiştir. |
PY17. Etik değerleri benimsemiş, "iyi laboratuvar uygulamaları" ve "iyi klinik uygulamaları" kurallarına uygun şekilde çalışma alışkanlığını kazanmıştır. |
PY18. İlaç politikalarını doğru değerlendirebilir ve gerektiğinde uygun müdahalelerde bulunabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |