Din Sosyolojisi (DR) Programı
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Din Sosyolojisi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur. |
Din Sosyolojisi alanındaki yeni ve karmaşık sorunları disiplinlerarası yaklaşımla çözümler ve uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
Din Sosyolojisi alanında sahip olunan ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanır ve derinleştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını kullanır. |
Din Sosyolojisi alanı ile ilgili geleneksel ve modern kuramları bilir ve bunları açıklayarak karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
Din Sosyolojisi alanı ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme sistemini inceleyerek uygun yerlerde kullanır. |
Din Sosyolojisinin bilimselleşme sürecini ve bu süreçte tartışılan ulusal ve uluslararası literatürden karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
Din Sosyolojisi alanındaki yerli ve yabancı literatürü etkin bir şekilde kullanır. |
Din Sosyolojisinin tarihi gelişiminde önemli kurum, dönem ve düşünürlerin özelliklerini tanıyarak alana katkısını analiz eder. |
Din Sosyolojisi alanındaki gelişmeleri ve bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır. |
Din Sosyolojisi alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştirir; Din Sosyolojisi alanında bilinen bir düşünce, yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygular. |
Özgün bir din Sosyolojisi araştırmasını tasarlar, uyarlar ve uygular. |
Din Sosyolojisi alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. |
Din Sosyolojisi alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. |
Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
Din Sosyolojisi alanı ile ilgili raporlaştırma ve sunumlarda ileri düzeyde bilimsel dil kullanma becerisine sahip olur. |
Din Sosyolojisi alanı ile ilgili klasik ve modern kaynakları/metinleri okur ve çözümler. |
Din Sosyolojisi araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Din Sosyolojisi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir. |
Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek din Sosyolojisi alanındaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. |
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla din Sosyolojisi bilimine katkıda bulunabilir. |
Din Sosyolojisi alanında özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |