Japon Dili ve Edebiyatı (YL) Programı
Japon dilinin dilsel yapısı, biçimsel ve biçemsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Japon dili üzerine yapılan bilişsel dilbilim çalışmalarına ilişkin bilgiler edinir. |
Japon tarihi ile ilgili geniş bilgi edinerek tarihsel ve toplumsal olayları değerlendirir ve yorumlar. |
Japonoloji alanında kaynak eserleri tanır ve yorum yapar. |
Japon yazısının gelişim süreci hakkında geniş bilgiye sahip olur. |
Japon yazısının çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur. |
Modern Japon edebiyatının önde gelen yazarları hakkında bilgi sahibi olur. |
Edebiyat araştırmalarında genel kabul gören edebi kuramlar ve bu kuramların çağdaş Japon edebiyatına uygulanması hakkında bilgi sahibi olur. |
Türk – Japon ilişkilerinin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
Japon dilini öğretme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Bilimsel araştırma, inceleme, yöntem ve tekniklerini geliştirir. |
Araştırma, uygulama, değerlendirme, eleştirel düşünme ve bunları Japonca olarak ifade edebilme becerisini kazanır. |
Japon dili ve edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak, karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapar. |
Japonca metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, biçem, içerik ve anlam çerçevesinde inceler. |
Japon dili ve edebiyatı alanında yapılmış olan çalışmaları ve araştırmaları değerlendirir, araştırmalardaki sorunları tanımlar ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
Sahip olduğu bilgi birikimi ile Japonca ve Türkçe arasındaki benzerlikler ve farklılıklardan yola çıkarak, dil ve kültür konularında kapsamlı çalışmalar yapar. |
Çağdaş Japon edebiyatı ile dünya ve Türk edebiyatları arasındaki farklılıkları ortaya koyar. |
Japon dilini öğretirken bilgi teknolojilerini kullanma becerisi elde eder. |
Japon dili ve edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak, karşılaştırmalı bilimsel çalışmalar yapar. |
Birey olarak mesleği ve çalışma alanı ile ilgili görev ve sorumluluklarında, bilimsel ve etik ilkelere uygun davranır. |
Tez yazma konusunda yeterli seviyeye ulaşabilir. |
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde, alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. |
Japonca öğretimine yönelik ders malzemesi üretme yetkinliğine sahip olur. |
Japon kültürünü tanıma, anlamlandırma, çözümleme ve uygulama konusunda bilgiler edinir. |
Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrayıp, bilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşır. |
Yazının bir toplum için olan önemi üzerinde fikir sahibi olur. |
Japon dilini, Japon algısını kavrayarak kullanır. |
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilir. |
Her düzlemde yazılı ve sözlü olarak çeviriler yapabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde yer alarak, etkin çalışmalar yapabilir. |
Öğretim aşamasında öğrenci ile iletişim kurabilme yetkinliği elde eder. |
Toplum önünde konuşabilme yetkinliğine sahip olur. |
Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme yapabilme ve bunu Japonca ve/veya Türkçe olarak sözlü sunabilme becerisine sahip olur. |
Alanında yapılan çalışmaları değerlendirir, yorumlar, araştırmadaki sorunları tanımlar ve soruna çözüm önerileri geliştirir. |
Türkçe ve Japonca arasındaki farklılıklardan yararlanarak öğretebilme yetkinliğini elde eder. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |