İstatistik (YL) Programı
Lisans düzeyindeki yeterliliklere bağlı olarak olasılık ve istatistik bilgisini daha ileri düzeye taşır. |
Lisans düzeyindeki bilgilerine dayalı olarak, kuramsal bilgileri geliştirebilir, yeni ve özgün sonuçlara ulaşır. |
Geniş uygulama alanına sahip olan istatistik biliminde, aldığı seçmeli derslerin ve yaptığı bilimsel araştırmaların etkisi ile özel bir konuda uzmanlaşır. |
Tabiatta gözlenen çoğu olayın rasgele olduğunu onların bir olasılıksal yapısının olduğunu benimser. |
Yüksek lisans programı kapsamında, stokastik süreçler, güvenilirlik, aktüeryal bilim, zaman serileri ve genelleştirilmiş doğrusal modeller gibi alanlarda teknik becerilerini geliştirir. |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, olasılık ve istatistik teorisinin sonuçlarını güncel problemlerin analizinde ve çözümünde uygular ve bu uygulamalar ile kendi potansiyellerini keşfeder. |
İstatistik bilimi ile ilgili farklı disiplinlerde, sorunları tanımlama ve doğrulama yeteneğine sahiptir. |
İstatistik bilimi ile ilgili gerçek hayat problemlerini teorik bilgisinin yanı sıra istatistiksel paket program yardımı ile uygulamalı olarak çözüme ulaştırır. |
Veri toplama aşamasından verilerin derlenip analiz edilmesi aşamasına kadar gerekli tüm metodolojiyi kullanarak gerek disiplin içi gerekse disiplinler arası problemin çözümü için iş akışını ortaya koyar. |
Ulusal / uluslararası sunumlara katılım için bağımsız bilimsel araştırmalar yürütme yeteneğine sahiptir. |
Veri toplama, model kurma ve modeli sınama aşamalarında gerçek hayatta karşılaşabileceği problemleri kurgulayabilir ve bunlara pratik çözümler getirebilir. |
Saha uygulamasında teoride karşılaşılmayan fakat teorik bir altyapısının oluşturulması gereken durumlarda bireysel olarak bilgisini tamamı ile kullanıp, çözüme odaklanır. |
İstatistik biliminin gerek alanı içinde gerekse alanı dışında doğru olarak kullanılmasını bireysel olarak sağlar. |
Alanı ile karşılaştığı problemlerin çözümünde, nasıl bir yol izleyeceğini, kaynak taramasını nasıl yapacağını gözden geçirerek, kendine özgü bir çalışma düzeni belirler. |
Grup çalışmalarında, lisans düzeyinde kazandığı bilgi ve becerilerini geliştirerek kendine düşen görevleri yerine getirir. |
Gerçek hayat problemlerinde kritik biçimde karar verebilmek için gerek teorik gerekse uygulamalı istatistik bilgisini eleştirisel bir yaklaşım ile yeniler ve yeniden değerlendirir. |
İstatistik alanında karşısına çıkan bir problemi, sebep ve sonuç ilişkisini sorgulayarak, bunların cevabı için gerekli kaynak taramasını yapar, çözüme ulaştırır. |
Uzmanlaşmaya yöneldiği alanı ile ilgili güncel veya popüler konuları takip ederek, sözlü, görsel veya yazılı bir biçimde sempozyum, kongre veya çalıştayda bağımsız olarak sunabilir. |
Uzmanlık alanı ile ilgili ulusal veya uluslararası platformlarda yayımlanan bilimsel çalışmaları derinlemesine inceler, gerektiğinde tartışır ve alternatif çıkarım yollarına gidebilir. |
Özgün veya popüler alanda yapılan bir akademik çalışmayı uluslararası platformlarda sözel veya yazılı olarak sunabilir. |
Simülasyon çalışması için veya problemin analitik çözümünde yardımcı olması için Matlab, R ve Sas programlarından en az birisini etkili biçimde kullanabilir, sonuçları yazılı veya görsel olarak sunmak için gerekli programlardan yararlanabilir. |
Sosyal Bilimler, Tıp, Biyoistatistik, Mühendislik ve Aktüeryal alanlarından gelen istatistiki problemler için gerekli modeli kurmada, analiz etmede ve yorumlamada, istatistik bilimini doğru ve etkin olarak değerlendirebilir. |
Verilerin toplanması, analize uygun hale getirilmesi ve yorumlanması aşamalarında etik değerlere bağlı kalarak plan ve programı optimal biçimde ortaya koyabilir, gerekiyorsa farklı alanlardan gelen araştırmacılara bu bilgileri aktarabilir. |
Saha çalışmalarından elde edilen sonuçları, bilim etiğine bağlı kalarak özerk ya da grup olarak ilgili kurum/ kuruluş ya da bireylere aktarabilir. |
Disiplinler arası çalışmalarda, elde edilen verilerin analizi için bilinen yöntemleri önerebilir veya yeni bir model geliştirebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |