Matematik (DR) Programı
PY1. Matematiğin çeşitli konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
PY2. Matematiğin her alanındaki problemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY3. İspat tekniklerini belirler. |
PY4. Analitik düşünme yöntemini uygular. |
PY5. Özgün düşünce yöntemini kazanır. |
PY6. Bilimsel araştırmanın mantığını algılar. |
PY7. Matematikteki teorik ve uygulamalı bilgileri çeşitli problemlerin çözümleri için kullanır. |
PY8. Bir matematiksel problemi analiz eder. |
PY9. Bir matematik problemini gerçekçi kısıtlamalar altında inceler ve çözer. |
PY10. Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. |
PY11. Matematiksel bilgiye erişir, bu amaçla yayın araştırması yapar ve diğer kaynakları kullanır. |
PY12. Alanında ileri düzeyde araştırmalar yürütür. |
PY13. Yaratıcı düşünme becerisi kazanır. |
PY14. Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirir. |
PY15. Bilinen bir yöntemi farklı alana uygular. |
PY16. Özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirir. |
PY17. Matematik problemlerini formüle eder ve çözüm için nihai karar verir. |
PY18. Bireysel ve gruplarla etkin çalışır ve sorumluluk alır. |
PY19. Paydaşları ile sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim kurar. |
PY20. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
PY21. Matematik ve diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendini sürekli olarak yeniler. |
PY22. Alanında bilimsel çalışma yapabilmek için araştırma alt yapısına sahip olur. |
PY23. Matematik ile ilgili konulardaki araştırmalarını yazılı ve sözlü olarak paylaşır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
PY24. Bağımsız olarak araştırma yapma yeteneğini kazanır. |
PY25. Ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayarak evrensel bilime katkıda bulunur. |
PY26. Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |