Su Ürünleri (YL) Programı
Su Ürünleri yetiştiriciliği, projelendirme, su ürünleri sağlığı, yem teknolojisi ve besleme, avcılık, balıkçılık yönetimi, işleme ve değerlendirme ile temel bilimler konularında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. |
Su ürünleri ile ilgili konularda disiplinler arası ilişkiyi kavrar |
Su ürünleri alanında alet, ekipman ve laboratuar bilgisine sahiptir |
Su ürünleri konusunda edindiği bilgileri kullanarak sentez yapabilir, sorunların çözümüne ilişkin bilgi ve teoriler üretebilir |
Su ürünleri ile ilgili olay ve olguları araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilir. |
Su kalitesi yönetimi, çevre, sağlık, temel bilimler ve yetiştiricilik bağlamında neden sonuç ilişkisi kurarak yorum yapar |
Su ürünleri konusunda disiplinler arası bilgilerini kullanarak sorunları çözümler |
Su ürünleri ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız çalışma yürütür |
Su ürünleri konusunda karşılaşılan sorunların çözümünde sorumluluk alarak yeni yaklaşımlar geliştirir |
Su ürünleri ve sektörle ilgili konularda önderlik yapar |
Yaşam boyu öğrenmenin önemi kavramıştır ve yeni gelişmeleri takip eder |
Su ürünleri konusunda edindiği bilgi ve beceriyi değerlendirerek kendi yetkinliğini geliştirebilir |
Su ürünleri ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır |
Su ürünleri konusunda yaptığı araştırma ve çalışmaları yazılı veya sözlü olarak paylaşabilir |
Sosyal ilişkileri ile çalışma alanında model oluşturur ve gerektiğinde normları değiştirebilir |
Bilgisayar yazılımları, iletişim ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Mesleki iletişimde bir yabancı dili iyi düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
Su ürünleri ile ilgili strateji ve politikalar geliştirebilir |
Üretim ve işleme tesislerinde toplam kalite yönetimi, HACCP, çevreye duyarlı teknolojilerin uygulama süreçlerini değerlendirir |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |