Tarımsal Yapılar ve Sulama (YL) Programı
PY1- Lisans düzeyi yeterliliklerine ek olarak kendi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
PY2-Tarımsal Yapılar ve Sulama alanının içerisinde uzmanlaştığı dala ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
PY3- Tarımsal Yapılar ve Sulama alanının uzmanlaştığı dalında ortaya çıkan sorunları edindiği bilgiler ve eldeki veriler yardımıyla değerlendirir. |
PY4- Uzmanlaştığı alandaki olayları izler ve güncel bilgileri alır. |
PY5- Uzmanlaştığı alanda teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanarak yorum yapar. |
PY6- Kendi alanında yeni bilgi ve teoriler üretme becerisi kazanır. |
PY7-Uzmanlaştığı alanda ortaya çıkan sorunları araştırma yöntem ve teknikleri ile neden-sonuç ilişkileri kullanarak çözümler. |
PY8- Bilimsel makale yazma becerisi kazanır |
PY9-Uzmanlaştığı alanda bir projeyi ayrıntılarıyla hazırlar, uygular, izleme ve değerlendirme yapar. |
PY10- Uzmanlaştığı alandaki projelerde maliyet belirler, bugün ve gelecek için ekonomik analiz yapar. |
PY11- Lisans düzeyi becerilerine ek olarak uzmanlaştığı alanda laboratuvar çalışması becerilerini geliştirir. |
PY12- Uzmanlaştığı alanda bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
PY13- Tarımsal Yapılar ve Sulama alanı ile ilgili planlama, projeleme, uygulama, izleme – değerlendirme, ortaya çıkan sorunları çözme ve benzeri mühendislik konularında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
PY14- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir |
PY15- Uzmanlaştığı alanda ortaya çıkan sorunlar karşısında sorumluluk alarak çözüm üretir. |
PY16- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar. |
PY17- Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara nasıl ulaşabileceğini ve yararlanabileceğini bilir. |
PY18- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
PY19- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
PY20- Çalışmalarını ve uzmanlık alanındaki gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. |
PY21- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyerek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için projeler üretir. |
PY22- Alanı ile ilgili en az bir yabancı dildeki yayınları izleme, en az bir yabancı dilde yazma ve diyalog kurma yetkinliği kazanır. |
PY23- Uzmanlaştığı alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PY24- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleme yapar. |
PY25- Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilgi ve becerileri öğretir. |
PY26- Tarımsal Yapılar ve Sulama alanındaki konularda bilirkişilik ve danışmanlık yapar. |
PY27– Uzmanlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
PY28- Uzmanlaştığı alanda toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirme yapar. |
PY29- Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası çalışmalara katılır. |
PY30- Mesleki yetki, görev, hak ve sorumluluklarını alanı ile ilgili mevzuatta belirtilen yasal çerçevede yerine getirir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |