Spor Eğitimi (YL) Programı
PY1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Spor eğitimi alanı ile ilgili bilgilerini günceller, yeni bilgilere ulaşır. |
PY2. Farklı yaş grubundaki çocukların gelişim durumlarını değerlendirir, yorumlar, öneri getirir. |
PY3. Disiplinlerarası etkileşime girer, teknolojik donanımları kullanarak uygun istatistiksel yöntemlerle bilgileri değerlendirir ve raporlar. |
PY4. Spor eğitimi alanındaki yeni bilgi, düşünce ve yaklaşımları sistematik bir bakış açısıyla analiz eder ve kullanır. |
PY5.Spor eğitimi ile ilgili özgün araştırmalar planlar, araştırmalarında yeni yöntemler kullanır, ileri analiz tekniklerini uygular. |
PY6. Diğer disiplinlerde kullanılan öğretim kuramlarını spor eğitimi alanıyla bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
PY7. Toplumun ve bireylerin ihtiyaçlarına uygun olarak alanı ile ilgili konularda eğitim materyalleri hazırlar ve eğitim verir. |
PY8. Beden eğitimi ve spor öğretimini planlama, öğrenme ortamlarını düzenleme ve yönetme becerilerini uzmanlık seviyesinde gösterir. |
PY9. Araştırma yöntemlerini ve alanı ile ilgili teknolojik donanımları ileri düzeyde kullanabilme becerisine sahiptir, problemlere yönelik yeni ve yaratıcı çözümler geliştirir. |
PY10. Spor eğitimi alanı ile ilgili özgün çalışmalarıyla yeni bilimsel çalışmalara yön verir, ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak, bilimsel toplantılarda sunarak bilime katkıda bulunur. |
PY 11. Spor eğitimi alanında yenilikçi araştırmaları takip eder, güncel öğrenme teorileriyle ilişkilendirerek araştırmalar yapar. |
PY 12.Spor eğitimi alanı ile ilgili ulusal/uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alanındaki uzman kişilerle etkileşime geçerek özgün görüşlerini disiplinlerarası ortamlarda paylaşır ve savunur. |
PY 13. Birey ve toplumu gözeterek var olan toplumsal, bilimsel ve kültürel sorunların çözümüne etik ilkeler çerçevesinde katkıda bulunur, geliştirir, rol model olur. |
PY14. En az bir yabancı dilde Avruğa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
PY15. Spor eğitimi alanı ile ilgili yaptığı çalışma sonuçlarını ulusal değerler doğrultusunda birey ve toplum yararına kullanır. |
PY16. Spor eğitimi alanında verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamasında bilimsel, etik ve kültürel değerleri gözeterek denetleme yapar. |
PY17. Spor eğitimi alanında öğrendiği uygulama ve problem çözme becerilerini farklı disiplinlerle çalışmalarda kullanabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |