Eğitim Yönetimi (YL) Programı
Eğitim Yönetimi disiplinini genel çizgileriyle tanıma. |
Eğitim Yönetimi disiplinini dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini ve güncel sorunlarını değerlendirme. |
Çalışma konuları hakkında deliller toplama, bunları değerlendirme, yargılama ve karara bağlama. |
Kendi kişisel ve mesleki gelişiminin sorumluluğunu üstlenme. |
Eğitim yönetimi ve teftişi alanındaki kavram ve kuramların tanım, kapsam ve içerikleri ile bunların önem, anlam, değişik yorum ve kullanımlarına ilişkin bir öngörü kazanma. |
Eğitim Yönetimi ve denetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları karşılaştırma. |
Eğitim yönetimi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavrama. |
Eğitim Yönetimi ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim, iktisat, siyaset vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütme. |
Eğitim Yönetimi alanında kazandığı bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin yönetimi ve teftişi sorunlarını tanıma. |
Eğitim Yönetiminin farklı boyutların ilişkin bir öngörü geliştirme. |
Türk eğitim sisteminin yönetim, denetim ve mevzuat boyutlarında karşılaşılan sorunları bilimsel bir bakış açısıyla tespit etme ve sorunlara çözüm önerileri getirme. |
Eğitim Yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan yöntemsel becerileri kazanma. |
Eğitim Yönetimi disiplininin kapsam ve sınırlarına ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanma. |
Eğitim yönetimi alanındaki gelişmeleri izleme. |
Okul yönetimi ve denetiminin geliştirilmesi için çalışmalar yapma. |
Alanla ilgili çalışmalarını etkili olarak planlama. |
Eğitim yönetimi alanıyla ilgili konularda kendi görüş ve düşünlerini geliştirme. |
Eğitim yönetimi alanında çalışacağı araştırma konusunu kararlaştırma. |
Eğitim Yönetimi disiplininin genel kavram ve kuramlarıyla ilgili bilgi birikimine sahip olma |
Genelde eğitim bilimleri ve özelde eğitim yönetimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olma. |
Alanla ilgili uluslararası çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma. |
Eğitim yönetimi alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası çalışmaları takip etme. |
Eğitim yönetimi alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. |
Eğitim yönetimi alanındaki yerel ve uluslararası güncel tartışmalar ile teorik ve uygulamalı gelişmeleri takip etme. |
Eğitim yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara karşı sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurma. |
Bir grubun üyesi olarak çalışabilme. |
Alanla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen bilimsel etkinlikler içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşma. |
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. |
Eğitim Yönetimi alanında yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; eğitimin yönetim ve denetim alanlarında bu değerleri yürütebilmek. |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime yönetimime ilişkin yönetim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
Sosyal, yönetimsel, kültürel ve eğitim bilimsel gelişmeleri ulusal politikalar ve ülkenin sahip olduğu kaynaklar doğrultusunda değerlendirebilmek. |
Eğitim yönetimi ve teftişi alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. |
Eğitim yönetimi ve teftişine ilişkin olarak, gerek gündelik yaşamda ve gerek meslekî yaşamda karşılaşılan açıklama ve düşünceleri eğitim yönetimi perspektifinden anlamlandırma ve yorumlama gücü kazanmak. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |
EEP disiplininin genel kavram ve kuramlarıyla özgül temaları hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgi birikimine sahip olmak. |
EEP disiplinini genel çizgileriyle tanımak ve böylece farklı lisans programlarından gelen öğrencilerle birlikte eğitim ekonomisi disiplinine ilişkin ortak bir temel ya da anlayış birliği kazanmak. |
EEP disiplininin ontolojik, epistemolojik, metodolojik yönleriyle tanımak; bu disiplinin dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel evrimini ve güncel sorunlarını değerlendirmek. |
Eğitim ekonomisi ve politikası disiplinindeki kavram ve kuramların tanım, kapsam ve içerikleri ile bunların önem, anlam, değişik yorum ve kullanımlarına ilişkin bir iç görü kazanmak. |
Eğitimde planlama, proje hazırlama ve bütçeleme ilke ve yöntemleri ile ilgili bilişsel yeterlik kazanmak. |
Eğitim bilimleri nosyonu kazanmak; eğitim ekonomisi disiplininin eğitim bilimleri ve sosyal bilimler içindeki özgül yeri ve önemini kavramak. |
EEP ve eğitim bilimlerinin diğer alt disiplinleri ile sosyal bilimlerin ilgili disiplinleri (psikoloji, sosyoloji, felsefe, yönetim bilimi, iktisat, siyaset bilimi, antropoloji vb.) arasındaki ilişkileri kavrayıp alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek. |
Dünyadaki ve Türkiye’deki eğitimsel değişmeleri birbirleri ile ilişkili olarak kavrayabilmek ve uygun kavram ve stratejileri bu değişmelerin çözümlenmesi için kullanmak. |
Dünyada ve ülkemizdeki çeşitli eğitim modelleri ve uygulamalarını eğitim perspektifleri ve eğitim bilimsel/ekonomik/örgütsel yapıları çerçevesinde tanımak, yeni modeller geliştirmek ve gerektiğinde bunlardan yararlanmak. |
EEP alanına katkı veren düşünürleri, tarihsel, kültürel, sosyolojik koşullar çerçevesinde görüşleri ile birlikte tanımak ve günümüzdeki sorunlara ışık tutacak açıklamalarını değerlendirebilmek. |
EEP alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak, eğitim sisteminin ekonomik ve politik sorunlarını tanımlayabilmek, ilişkili disiplinlerden elde ettiği bilgilerle yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
Eğitimin iktisadi ve politik boyutlarına ilişkin bir içgörü geliştirmek; eğitimi iktisadi ve politik bir gerçeklik olarak analiz edebilme becerisi kazanmak. |
Eğitime ilişkin ekonomik ve politik sorunları bilimsel bir perspektifle ortaya koymak ve nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak bu sorunlara çözüm önerileri getirebilmek. |
Planlama, proje hazırlama ve bütçeleme ilke ve yöntemlerini eğitimsel yapı ve süreçlere uygulama yeterliği kazanmak. |
EEP alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan metodolojik becerileri kazanmak. |
EEP alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek düzeyde literatür hakimiyeti ile araştırma yöntem bilgisi kazanmak ve disiplinlerarası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımla çalışma becerilerini uygulayabilmek. |
EEP alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. |
Eğitim olgusunu farklı ekonomik, toplumsal ve siyasal gruplar arasında varolan güç ilişkilerinin biçimlendirdiği iktisadi ve politik bir gerçeklik olarak ele alabilmek ve Türkiye’nin eğitim sorunlarını ekonomi politik bir yaklaşımla tartışabilme becerisi kazanmak. |
EEP alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik, bağımsız ve eleştirel bir bakış açısıyla ele alarak değerlendirebilmek. |
EEP alanındaki yerel ve uluslar arası güncel tartışmalar ile teorik ve uygulamalı gelişmeleri takip edebilmek. |
EEP alanında güncel gelişmeleri ve kendi bilimsel nitelikli çalışmalarını alan ve alan dışındaki kişi, kurum ve kuruluşlara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek. |
Ekip çalışması sürecinde insanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği kolaylaştırıcılık becerilerini uygulayabilmek. |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek. |
Eğitim sistemine ilişkin geliştirilen politika, plan, program, bütçe ve stratejileri eğitim ekonomisinin teori ve ilkeleri açısından yorumlayarak; elde edilen sonuçları ulusal ve uluslararası ölçekte değerlendirebilmek. |
EEP alanında yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; eğitimin iktisadi çözümleme sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek. |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitime ilişkin iktisat politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal ve uluslararası düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek. |
Sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitim bilimsel gelişmeleri ulusal politikalar ve ülkenin sahip olduğu kaynaklar doğrultusunda değerlendirebilmek. |
Eğitim ekonomisi ve politikası alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek. |
Eğitim politika ve uygulamalarına ilişkin olarak, gerek gündelik yaşamda ve gerek meslekî yaşamda karşılaşılan düşünce ve eylemleri eğitim ekonomisi perspektifinden anlamlandırma ve yorumlama gücü kazanmak. |