Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri (YL) Programı
Medeniyetlerin eğitim sistemlerinin ve tarihsel süreçte eğitimin çeşitli medeniyetlerde gelişim aşamalarının bilgisi |
Türk Eğitim Tarihinin Ana Evrelerine İlişkin Bilgiler |
Sosyolojinin Temel Kavramları ve Sorunlarının Bilgisi |
Sosyolojik kuramların eğitim sorununu ele alış biçimlerinin bilgisi |
Medeniyetlerin eğitim ilişkilendirir ve ortak ve farklı yönlerini analiz eder |
Türk Eğitim Sistemini Türk toplumunun dönemlere göre içinde bulunduğu koşullar ve coğrafi şartlar ve yaşam biçimleri çerçevesinde ele alır |
Toplumsal hayatın eğitime, eğitimin de toplumsal hayata yansımalarını analiz eder |
Arşiv ve kütüphane çalışmalarını titizlikle yapar ve elde edilen verileri bilimsel ilkelere uygun biçimde analiz eder ve paylaşır |
Alana ilişkin terminolojiyi ve temel sorunları bilme |
Hem bireysel çalışmalarında hem de grup çalışmalarında etkin rol alır ve süreç içerisinde öz verili ve çözüm odaklı çalışır |
Tarih boyunca var olmuş eğitim-öğretim yöntem ve uygulamalarını felsefi bağlamda analiz edecek yetkinliktedir. |
Felsefi argüman ve tartışmalardan yararlanarak, alanıyla ilgili bir soruna çözüm önerisi getirebilir |
Bir eğitim sorununu felsefi zeminde tartışır, uygulama örnekleri geliştirir. |
Alanıyla ilgili gelişmeleri diğer alanlarla ilişkilendirerek yorumlar. |
Alana ilişkin okumaları titizlikle yapar ve elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder, paylaşır. |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip eder. Bunun için en az bir yabancı dili sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Alana ilişkin Kongre, Sempozyum vb. etkinliklere katılır, dergi, dernek, topluluk gibi organizasyonlarda görev alır. |
Alanı ile ilgili konularda strateji ve uygulama konuları geliştirir. |
Alanında edindiği bilgileri disiplinler arası çalışmalar açısından, yorumlar, analiz eder. |
Alanıyla ilgili bilgi toplar, yorumlar ve bunları hem akademik zeminde hem de eğitim politikalarının belirlenmesi çerçevesinde duyurur, paylaşır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |