Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri (DR) Programı
Medeniyetlerin eğitim sistemlerinin ve tarihsel süreçte eğitimin çeşitli medeniyetlerde gelişim aşamalarının bilgisi |
Türk Eğitim Tarihinin Ana Evrelerine İlişkin Bilgiler |
Sosyolojinin Temel Kavramları ve Sorunlarının Bilgisi |
Sosyolojik kuramların eğitim sorununu ele alış biçimlerinin bilgisi |
Eğitim Sosyolojisinin gelişimi ve temel konu alanlarının bilgisi |
Medeniyetlerin eğitim sistemlerini ilişkilendirir ve ortak ve farklı yönlerini analiz eder |
Türk Eğitim Sistemini Türk toplumunun dönemlere göre içinde bulunduğu koşullar ve coğrafi şartlar ve yaşam biçimleri çerçevesinde ele alır |
Toplumsal hayatın eğitime, eğitimin de toplumsal hayata yansımalarını analiz eder |
Arşiv, kütüphane ve saha çalışmalarını titizlikle yapar ve elde edilen verileri bilimsel ilkelere uygun biçimde analiz eder ve bilimsel yayın haline getirerek paylaşır |
Alana ilişkin terminolojiyi ve temel sorunları bilme, alanın dünyada ve ülkedeki gündemini takip etme |
Eğitim ve topluma ilişkin meseleleri sosyolojik bakış açısıyla değerlendirir |
İnsanlık tarihi boyunca ortaya çıkmış eğitim-öğretim yöntemlerini felsefi bağlamda analiz edecek bilgi birikimine sahip olur. |
Eğitim felsefesini, disiplinler arası bir yaklaşım temelinde ele alarak, alana yeni bir tartışma getirebilir. |
Felsefi argüman ve tartışmalardan yararlanarak, alanıyla ilgili bir soruna çözüm önerisi getirebilir. |
Eğitim Felsefesi alanında edindiği bilgileri uygulama düzeyine taşır. |
Bir eğitim sorununu felsefi düzlemde çözebilmek için tartışma metinleri yazar, raporlar hazırlar. |
Alana ilişkin temel okuma ve tartışmalara hakim olur ve elde ettiği verileri bilimsel ilkelere uygun bir biçimde analiz ederek hem akademik düzeyde hem de eğitim politikalarının belirlenmesi çerçevesinde paylaşır. |
Alana ilişkin edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. Öğrenim hayatıyla ilgili gelişimini hem dünyadaki gelişmeler hem de Türkiye’deki gelişmeler temelinde yönlendirebilir. |
Alanındaki güncel gelişmeleri takip eder. Bunun için en az bir yabancı dili sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde bilir. |
Alana ilişkin akademik ilişkiler dışında, çeşitli dernek, topluluk ve organizasyonlarla işbirliği yapar. |
İşbirliği kurduğu kurumların çalışmalarına ilişkin katkı sağlayacak ya da eleştirel bir bakış açısı getirecek çalışmalar yapar. |
Alanı ile ilgili konularda politika, uygulama alanı ve stratejiler geliştirir. |
Alanı ile ilgili veri toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında aktif görev alır. |
Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ülkedeki mevcut koşullar bağlamında değerlendirir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |