Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi (YL) Programı
Yetişkin eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. |
Alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
Yetişkin eğitimi alanında karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli eğitim sorunlarının çözümü için kullanır. |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bağdaştırarak sistem yaklaşımı içerisinde yorumlar ve yeni bilgiler oluşturabilir. |
Yetişkin eğitimi alanında karşılaşılan sorunları analiz eder. |
Yetişkin eğitimi alanındaki sorunları ilgili kuramlara dayalı olarak araştırır. |
Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak karşılaşılan sorunlardan biri için özgün bir araştırma desenleyerek gerçekleştirir. |
Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak bir araştırmayı bağımsız olarak yapabilir. |
Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak yürütülen bir araştırma projesinde ekip üyesi olarak çalışır. |
Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için sorumluluk alır. |
Yetişkin eğitimi alanıyla ilgili olarak sorunların çözümlenmesini gerektiren konularda liderlik yapar. |
Yetişkin eğitimi alanındaki gelişmeleri izler ve kendi öğrenmelerini geliştirir. |
Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanındaki bilgilerine olası etkileri konusunda fikir üretir. |
Diğer bilim dallarındaki gelişmeleri izler ve kendi alanına olası etkileri konusunda eleştirel bir yaklaşımla araştırmalar yürütebilir. |
Alanı ile ilgili sorunların çözümü için disiplinler arası bir yaklaşımla öğrenmelerini geliştirir. |
Alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir. |
Yetişkin eğitimi alanında yürütülen araştırma ve proje çalışmalarında etkin rol alır. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi’nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
Alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için araştırma alt yapısına sahip olur. |
Alanı ile ilgili konulardaki araştırmalarını yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
Yetişkin eğitimi alanı ile ilgili olarak özümsenen bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |