Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (DR) Programı
PY1. Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme ve değerlendirme ilke, yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY2. Ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini arttırmada alınması gereken önlemler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY3. Ölçme aracı geliştirme çalışmalarında yararlanılan psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PY4. Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarının geliştirilme süreçlerinde belli başlı test kuramlarının temeller hakkında bilgi sahibi olur. |
PY5. Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılan) ölçme araçlarının uyarlama sürecindeki aşamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
PY6. Alanı ile ilgili karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için kullanılacak farklı bilimsel araştırma yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY7. Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
PY8. İleri istatistiksel teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
PY9. Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini uygular. |
PY10. Ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini artırmada gereken önlemleri alır. |
PY11. Psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramlarına dayalı olarak seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını geliştirir. |
PY12. Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramları çerçevesinde geliştirme çalışmalarına katkı sağlar. |
PY13. Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar için geliştirilmiş (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılan) ölçme araçlarını orijinal kültürden hedef kültüre uyarlar. |
PY14. Alanı ile ilgili karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için farklı bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini seçer. |
PY15. Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemlere çözüm getirmek amacıyla bilimsel araştırmalar planlar. |
PY16. Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan yazılımları kullanır. |
PY17. Farklı alanlarda karmaşık yapıdaki problemlerin çözümü için uygun istatistiksel tekniği seçer. |
PY18. Yüksek lisans düzeyinde edinmiş olduğu yeterlikleri de kullanarak öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında ölçme ve değerlendirme sorunlarını çözer. |
PY19. Öğretimi geliştirme, rehberlik, araştırma ve yönetsel amaçlara yönelik karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarını farklı test kuramlarına göre geliştirir. |
PY20. Yüksek lisans düzeyinde edindiği bilgilere dayalı olarak farklı kültürlerde ve farklı amaçlar (seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb.) için geliştirilmiş ölçme araçlarını uyarlama çalışmalarını yönlendirir. |
PY21. Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için yürütülen ulusal ve uluslararası projelerde sorumluluk alır. |
PY22. Psikolojik değişkenlerle (başarı, yetenek, tutum, ilgi, kişilik vb.) ilgili kuramlarına dayalı olarak seçme, sınıflama, yerleştirme, rehberlik vb. karar alanlarında kullanılacak ölçme araçlarının niteliğini geliştirici yazılı ve sözlü öneriler oluşturur. |
PY23. Alanıyla ilgili önemli ve yeni problemleri çözmek için araştırma yapar. |
PY24. Alanıyla ilgili problemlere yönelik düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek hedef gruplarla paylaşır. |
PY25. Farklı alanlarda yapılan araştırmalarda kullanılacak istatistiksel teknikler ile ilgili danışmanlık yapar. |
PY26. Farklı uygulama alanlarında kullanılan ölçme araçlarının psikometrik niteliklerini arttıracak öneriler geliştirir. |
PY27. Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde yararlanılan farklı yazılımlar arasından amaca uygun olanı kullanır. |
PY28. Nicel ve nitel araştırma verilerinin çözümlenmesinde kullanılan yazılım çıktılarını yorumlar. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |