Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (DR) Programı
PY1. Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) alanı ile ilgili temel kuramları ve kavramları analiz ederek, çeşitli disiplinler ve alt disiplinlerle ilişkilendirir. |
PY2. PDR’nin alt uzmanlık alanlarındaki (okul psikolojik danışmanlığı, evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı, kariyer psikolojik danışmanlığı, rehabilitasyon psikolojik danışmanlığı ve ruh sağlığı psikolojik danışmanlığı) kuramsal ve uygulamalı bilgileri, çok kültürlü bir anlayışla nasıl kullanacağını kavrar. |
PY3. Bilimsel araştırma ilke ve tekniklerine uygun olarak, alanı ile ilgili güncel araştırmaları nasıl tasarlayacağını ve yürüteceğini kavrar. |
PY4. Alanının etik ilkelerini temel alarak, danışanların psikolojik iyilik hallerini güçlendirecek temel müdahaleleri (bireysel-grupla psikolojik danışma, psikoeğitim, konsültasyon vb.) planlar, uygular ve geliştirir. |
PY5. Gelişimsel okul psikolojik danışmanlığının ilkelerini temel alarak, eğitim kurumunun yapısına uygun Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı ile temel müdahale programlarını planlar, uygular ve geliştirir. |
PY6. Evlilik ve aile psikolojik danışmanlığı ilkelerini temel alarak, ailelerin gelişimsel ve ani krizlerle baş edebilmeleri, aile yapılarını destekleyici müdahaleleri planlar ve uygular. |
PY7. Kariyer psikolojik danışmanlığı ilke ve tekniklerine uygun olarak, bireylerin yaşam kariyeri planlarını destekleyici müdahaleleri planlar ve uygular. |
PY8. PDR alanında bilimsel araştırma yapmak için ileri istatistik ve araştırma yöntemlerini kullanır. |
PY9. PDR mesleğinin etik ilke ve değerlerini temel alarak, toplumsal ihtiyaçlar doğrultusunda önleyici ve koruyucu ruh sağlığı elemanı olarak rol ve görevlerini yerine getirir. |
PY10. Ülke ve Dünya gündeminde yaşanan sorunlara çözüm sunacak proje ve etkinlikler tasarlayarak katkı sağlayıcı bir anlayış benimser. |
PY11. Ulusal ve uluslararası bilimsel platformlarda çalışmalara katılarak, PDR mesleğinin savunuculuğu rolünü yerine getirir. |
PY12. Çok kültürlü bakış açısına sahip PDR meslek elemanı olarak, sosyal sorumluluklarını yerine getirmek için duyarlı bir anlayışa sahip olur. |
PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak sınıf rehberliği programı tasarlar ve uygular. |
PDR ilke ve tekniklerine uygun olarak çalıştığı kurumdaki ilgili kişilere konsültasyon programı tasarlar ve uygular. |
Kurumların (eğitim, sağlık, endüstri, adalet vb.) ihtiyacına göre, PDR alanı ile ilgili programlar tasarlar ve uygular. |
Mesleki uygulamalarında etik ilkelere uygun karar verme becerilerini kullanır. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları iletişim kurabilir. |
PDR’in temel değerlerini benimseyerek; danışanların kendilerini gerçekleştirmelerine karşı duyarlı bir anlayış benimser. |
Profesyonel gelişimini destekleyecek yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir anlayış benimser. |
Ülke ve dünya gündeminde yaşanan sorunlara, toplumsal sorumluluk bilinciyle alanı ile ilgili proje ve etkinlikler tasarlayarak katkı sağlayıcı bir anlayış benimser. |
Tutum ve davranışları ile PDR alanı elemanı sorumluluğunu üstlenerek topluma model olur. |
PDR alanında sorunları çözmek üzere bireysel ve ekip üyesi olarak aktif sorumluluk alır. |
Ulusal ve uluslararası bilimsel platformlarda çalışmalara katılarak, PDR alanın gelişimine katkı sağlayıcı bir anlayış benimser. |
Ülkesinin Bilgi Toplumu olma sürecinde PDR alanında yapacağı çalışmalarla destek olacak bir anlayışı benimser. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |