Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi (DR) Programı
1. Lisans yeterliklerine ek olarak diş çekimi, apse tedavisi, gömülü diş operasyonu, apikal rezeksiyon, biyopsi alma, vestibüloplasti, sinüs lift, alveol düzeltmesi, epulis çıkartılması, sinir repozisyonu gibi preprotetik cerrahi işlemler, kist operasyonu, dental implant uygulamaları, oral ve maxillofasiyal bölgeyi ilgilendiren sert ve yumuşak doku tümörlerinin cerrahisi, sinüs plastiği, sert ve yumuşak doku greftleme ve rekonstrüksiyon işlemleri, çene kırıklarının konservatif ve cerrahi tedavileri, dudak- damak yarığı cerrahisi, alveoler ve maksillofasiyal distraksiyon osteogenezisi, ortognatik cerrahi, temoromandibuler eklem rahatsızlıklarının konservatif ve cerrahi tedavileri, ağız hastalıkları ve ağız lezyonlarının tanı ve tedavileri konularında bilgi sahibidir. |
2. Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında gerekli araç ve ekipman ile material bilgisine sahiptir. |
3. Bahsedilen minör ve major oral ve maksillofasiyal cerrahi işlem ve tedavileri gerçekleştirebilir. |
4. Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanılabilir. |
5. Bilim alanında yeni bir tedavi ve tanı yöntemi geliştirebilir,özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir. |
6. Sağlık Bakanlığı /Kamu veya özel kuruluşlardaki Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Kliniğini bağımsız yönetebilir. |
7. Ulusal ve uluslar arası alanlarda,alanı ile ilgili makale yayınlayabilir. |
8. Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
9. Alana ve mesleğe ilişkin yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri işler ve yorumlar. |
10. Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi ile ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
11. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
12. Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
13. Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi alanında hastanın sahip olduğu patolojik ve fizyolojik oluşumlara uygun tedavi yönteminin uygulanması kararını verir. |
14. Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
15. Ulusal,uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir.Meslek grubunu temsil edebilir. |
16. İnsan ve hasta haklarına ve çevreye duyarlıdır |
17. Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar. |
18. Genel etik kurallara uygun davranır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
bilgi |
bilgi |
beceri |
beceri |
yetkinlik |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
bilgi |