Veterinerlik Biyokimyası (YL) Programı
. Yükseklisans yeterliliklerine dayalı olarak temel ve klinik biyokimya alanında bilimsel yenilikleri takip eder. |
2. Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur. |
3.Biyokimya alanındaki bir çalışmayı planlayıp, uygun araştırma yöntemlerini seçebilir, çalışmanın sonuçlarını yorumlayabilir. |
4.Metabolizmayı düzenleyen moleküler mekanizmaları kavrar. |
5.Kromatografi, teşhiste kullanılan DNA teknikleri, immunokimyasal teknikler, hücre kültürü gibi yöntemlerin prensiplerini kavrar. |
6. Biyokimya bilim alanında uzmanlık düzeyinde bilgi birikimine sahip olur |
7. Biyokimya laboratuvarlarında çalışabilecek bilgi ve beceri kazanır. |
8. Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur. |
9. Özgün ve multidisipliner sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda fikirlerini beyan edebilir. |
10. Kongre, sempozyum gibi etkinliklere katılarak bilimsel tartışma ortamlarında yer alabilir. |
11.Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur. |
12.Karşılaşılan problemlere çözüm önerileri üretebilir |
13.Kendini geliştirmek için bilgiye ulaşma yöntemlerini bilir. |
14. Biyokimya alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. |
15.İnsan, hasta ve hayvan haklarına, çevreye duyarlıdır. |
16.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojilerini kullananabilir. |
17.Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir |
18.Biyokimya alanında temel ve özel teknikleri yapabilme becerisi kazanır. |
19. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal ve bilimsel konulardaki sorunlara çözümler üretebilir. |
20.Alanında, özümsediği bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |