Çocuk Gelişimi (YL) Programı
PY1. Çocuk gelişimi alanındaki alt uzmanlık alanlarında lisans yeterliliklerine göre daha derin bilgiye sahiptir. |
PY2. Çocuk gelişimi alanında çocuğu, aileyi, okulu vb. faktörleri göz önünde bulundurarak gelişimi destekleyici çalışmalar planlama ve ortamlar yaratma bilgisine sahiptir. |
PY3. Çocuk Gelişimi alanında yapılan çalışmalarda kullanılabilecek istatistiksel yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PY4. Çocuk gelişimi alanında edindiği alt uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgileri farklı çocukların gelişim ve eğitimine ilişkin uygulamalarda kullanr. |
PY5. Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur ve bu bilgileri çocukların yararına kullanır. |
PY6. Çocuk gelişimi alanında karşılaştığı sorunların ve problemlerin çözümünde, kuramsal bilgilere dayanarak farklı stratejik yaklaşımlar oluşturur, uygular ve takip eder. |
PY7. Çocuk gelişimi alanında yaptığı çalışmalarda uygun olan istatistik yazılımlarını ve yöntemleri doğru seçer ve yorumlar. |
PY8. Bilimsel ilke ve yöntemleri doğrultusunda çalışmaların raporları hazırlar. |
PY9. Çocuk gelişimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar ve tüm teknolojik araçları alana özgü çalışmalarında etkin şekilde kullanır. |
PY10. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve uygulamasında sorumluluk alır. |
PY11. Çocuk gelişiminin alt alanlarına ilişkin uygulamalarında etkin rol alır. |
PY12. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili bilgilerini güncel olarak geliştirir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
PY13. Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. |
PY14. Çocuk gelişimi alanındaki çalışmalarını disiplinlerarası ortamlarda sunar ve tartışır. |
PY15. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakışaçısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar. |
PY16. En az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
PY17. Çocuk gelişimi alanı ile ilgili çalışmaları ve politikaları, bilimsel ve etik kurallar çerçevesinde geliştirir, uygular ve değerlendirir. |
PY18. Çocuk gelişimi alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
PY19. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar, etik davranır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |