Kök Hücre ve Yenileyici Tıp (YL) Programı
Disiplinler arası kök hücre ve yenileyici tıp alan bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
Alanı ile ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda yeni fikir ve yaklaşımlar edinir. |
Özellikle mezenkimal ve hematopoetik kök hücre, kardiyovasküler yenilenme ile ilişkili konularda bilgi sahibidir. |
Edindiği yeni fikir ve yaklaşımlar doğrultusunda konuları farklı boyutları ile analiz edebilir, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşabilir. |
Eleştirilerini kök hücre politikaları ve biyoetik kavramları doğrultusunda yapabilir. |
Konuları farklı boyutlarıyla analiz edebilme, eleştirel ve bilimsel yaklaşımla yeni buluşlar geliştirebilir. |
Disiplinler arası kök hücre ve yenileyici tıp alanında bilimsel araştırma yapma ve bilimsel çalışma becerisine sahip olur. |
Bilimsel araştırma yapabilme ve çalışma becerisi doğrultusunda projeler üretebilir; ulusal/uluslar arası projelerde çalışabilir. |
Ürettiği ya da içinde yer aldığı çalışmalarda öğrenmiş olduğu bilgileri, laboratuvar tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilir. |
Temel araştırma tekniklerinin yanısıra özellikle akım sitometri tekniğini etkin bir şekilde uygulayabilir. |
Çalışmaları doğrultusunda elde ettiği verileri analiz edip değerlendirebilir. |
Çalışmaları sonucunda elde ettiği verileri kongre, çalıştay ve seminer gibi bilimsel etkinliklerde sunabilir; bilimsel makale olarak yayınlayabilir. |
Özgün olarak ürettiği çalışma ürünlerini ticari olarak geliştirebilir; patent çalışması yapabilir. |
Disiplinlerarası kök hücre ve yenileyici tıpile ilişkili araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır. |
Alanı ile ilgili özgün araştırmalar tasarlar, araştırmalarını yapabileceği bilimsel yöntemleri bağımsız olarak yürütür, farklı alanlara uygular. |
Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizini yapar, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir. |
Grup projelerinde görev alır, proje kapsamında üzerine düşen sorumlulukları yerine getirir. |
Çalışmalarında karşılaştığı sorunlara çözümler üretir; grup çalışmalarında karşılaşılan sorunların çözümüne ise yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri ile katkıda bulunur. |
Disiplinlerarası kök hücre ve yenileyici tıpile ilişkili araştırmalarda ve projelerde etkin olarak çalışır, sorumluluk alır, uzmanlık bilgilerini yeni ve farklı sorunların çözümünde kullanır. |
Bilimsel araştırmalarda uygun araştırma teknik ve yöntemlerini belirler, araştırma verilerinin analizini yapar, araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde değerlendirir. |
Araştırma sonucunda elde ettiği verilerin nasıl analiz edileceğini öğrenir. |
Seminer hazırlanmasından sunumuna kadar yapılması gereken çalışmaları bilir. |
Tez çalışması yapma gibi belli bir plan ve program doğrultusunda yapılması gereken işleri yürütebilecek bilgi birikimine sahiptir. |
Bilimsel araştırma yapabilme ve çalışma becerisi doğrultusunda projeler üretebilir; ulusal/uluslar arası projelerde çalışabilir. |
Kongre, seminer, çalıştay gibi bilimsel etkinliklere gerek katılımcı gerekse verilerini sunmak üzere iştirak eder. |
Alanla ilgili düşünce ve çalışmalarını bilimsel ortamlarda paylaşır, tartışır ve fikir alışverişinde bulunabilir. |
Halkın eğitilmesi ve kamuoyu oluşturulması doğrultusunda seminerler verebilir; toplantılar düzenleyebilir. |
Bilimsel verilerini poster, derleme, makale vb ulusal/uluslar arası platformlarda paylaşır. |
Yenileyici tıp ve kök hücre ile ilişkili kavramları öğrenir. |
Araştırmalarını yürüteceği temel teknikleri gerek teorik, gerekse pratik olarak öğrenir. |
Temel tekniklerin yanısıra araştırmalarında sıkça kullanabileceği akım sitometrisi yöntemine hakimdir. |
Hematopoetik ve mezankimal kök hücre temel kavramları, alanda yapılan çalışmalar ve klinik uygulamalar hakkında fikir sahibidir. |
Kardiyovasküler yenilenme konusunda bilimsel ortamlarda fikir beyan etme yetkinliğindedir. |
Kök hücrelerin deneysel ya da klinikteki kullanım alanlarını bilerek projelerini tasarlar ya da tasarlanmış projelerde yer alır. |
Kök hücre politikaları ve biyoetik konularına hakim olduğu için çalışmalarını bu kavramların gerektirdiği biçimde programlar. |
Alanda ilgili herhangi bir bilimsel konuda seminer hazırlayabilme ve bu hazırlığını toplum önünde sunabilme yetkinliğindedir. |
Alanında uzman bilimsel danışmanıyla birlikte güncel gelişmeler doğrultusunda tez çalışmasını planlar ve gerçekleştirir. |
Tez çalışmasının sonuçlarını bilimsel ortamlarda sözlü ya da yazılı olarak paylaşır. |
Tez çalışmasının sonuçlarını ulusal/uluslar arası bilimsel dergilerde makale ve/veya derleme olarak yayınlar. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |