Dölerme ve Suni Tohumlama (DR) Programı
1-Reprodüksiyon (Dölerme), Androloji ve Suni Tohumlama kapsamında erkek ve dişi hayvanları ilgilendiren, farklı türlere yönelik reprodüktif idare ve reprodüktif biyoteknoloji konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur. |
2-Bu bilgilerini hayvanların sağlıklı olması ve yeterli dölverimi elde edilmesine yönelik saha uygulamalarını geliştirebilecek düzeyde bilgi sahibi olur. |
3-Alanıyla ilgili bilgi birikimini kullanarak değişik disiplinler ve alt alanları arasında ilişki kurar, karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmeler yaparak kendini geliştirir, bilime yenilik getirecek özgün fikir ve tanımlara ulaşır. |
4-Reprodüksiyon alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir. |
5-Reprodüksiyon, Androloji ve Suni Tohumlama Kliniğine gelen hayvan türlerinde hormonal, androlojik ve jinekolojik tedavi ve uygulamaları yapabilecek hekimlik bilgisine sahiptir. |
6- Reprodüksiyon alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. |
7- Reprodüksiyon alanında saha çalışmaları yürütebilir, reprodüktif biyoteknolojileri sahaya uygulayabilir. |
8- Reprodüksiyon, Androloji ve Suni Tohumlama kapsamında değişik hayvan türlerinde sinkronizasyon, spermanın alınması ve saklanması, androlojik muayeneler, suni tohumlama, infertilite tedavileri ve biyoteknolojik yöntemlerle ilgili deneyler yapabilir. |
9- Alanıyla ilgili ileri düzey araştırmaların yürütücülüğünü başarabilir. |
10- Değişik hayvan türlerinde suni tohumlama yapabilir. |
11- Küçük ya da büyük ölçekli hayvancılık işletmelerinde hayvanların reprodüktif idaresini yürütebilir ve sürdürülebilir yüksek dölverimi parametrelerini kontrol altında tutabilir. |
12- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir araştırmayı tasarlayıp gerçekleştirir. |
13 –Hayvanlarda reprodüksiyon, suni tohumlama ve androloji konularında yerli yabancı bilimsel gelişmeleri izleyebilir. |
14- Ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde Türkçe ve yabancı dilde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak kendini geliştirebilir, bilgi sınırlarını genişletebilir. |
15- Sperma üretim laboratuvarını ve Reprodüksiyon, Androloji ve Suni Tohumlama Kliniğini bağımsız olarak yönetebilir, rutin işlemleri koordine edebilir. |
16- Multidisipliner çalışmalara uyum gösterebilir, ekibin bir parçası olarak araştırmalara katılabilir |
17- Alanıyla ilgili disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
18- Alanı ya da mesleğe ilişkin yasal değişiklik ve düzenlemeleri izler, yorumlar ve öneriler getirebilir. |
19-Reprodüksiyon, Androloji ve Suni Tohumlama ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler, kendisinin uygulama olanakları ve sınırlarını zorlar. |
20-Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
21-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
22-Ulusal ve uluslar arası kongre, sempozyum, ya da toplantılara katılıp, sözlü ya da poster bildiri sunarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
23-İnsan, hayvan ve hasta haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
24-Jüri önünde, hakemler kurulunda ya da uzman bir topluluk karşısında kendine ait özgün düşünce ve görüşlerini ya da hipotezlerini savunma yetkinliğini gösterebilir. |
25-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
26-Alanı ile ilgili sosyal programlara katılır, bu anlamda medya ile ilişkilerini geliştirerek toplumu, mesleği, mesleğin sorunları, ya da mesleğine ilişkin genel politikaları değerlendirip, toplumu aydınlatabilir. |
27-Alanı ile ilgili dolayısıyla mesleğine ilişkin sorunlara çözüm üretebilir, bunları uygulamaya geçebilir ve bu kararlarını ulusal ve uluslar arası platformlarda dile getirip, savunup, kabul ettirebilir. |
28-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik kararlar almada ve harekete geçmede ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilme etkileşim kurabilme yeteneğindedir. |
29-Alanına yönelik bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere açıktır, topluma tanıtıcı aktiviteleri yapabilir. |
30-Araştırmalarında, bilimsel çalışmalarını yürütürken genel olarak etik kurallara uyar. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |