Epidemiyoloji (YL) Programı
1- Temel Halk Sağlığı kavramlarını tanımlar, hedef kitlenin sosyodemografik özelliklerini belirler. |
2-Epidemiyolojinin temel ilkelerini ve kullanım alanlarını kavrar Epidemiyolojik ölçütleri tanımlar, kullanım alanlarını belirler Epidemiyolojik araştırma yöntemlerinin özelliklerini, farklılıklarını, hata kaynaklarını, elde edilen ölçütleri ve etik ilkeleri kavrar |
3-Araştırma planlama basamaklarını tanımlar, açıklar Araştırma raporu yazımı ve değerlendirmesinin teorik kurallarını kavrar |
4- Toplumda tarama programı gereksinimlerini belirleyerek, tarama testlerinin özelliklerini tanımlar. Salgın tanımı ve incelemesinin özelliklerini değerlendirir. |
5-Özel alanların epidemiyolojisini değerlendirir Klinik epidemiyoloji alanı uygulamalarını tanımlar |
6-Epidemiyoloji istatistik ilişkisini değerlendirir, araştırmalarda istatistik kullanımını kavrar |
7-Demografiyi tanımlar, sağlık alanında demografinin yerini kavrar, nüfusun yapısı ve temel demografik ölçütleri değerlendirir |
8- Epidemiyolojik ölçütleri hesaplayabilir, sağlıkta öncelikleri belirleyebilir. |
9- Sağlık sorunlarının belirlenmesi ve çözümü için nasıl bir araştırma tasarımı gerektiğini belirleyerek bilimsel ve etik kurallara uygun araştırma planlayabilir. |
10-Veri toplama araçlarını geliştirip, kullanabilir ve veri kaynaklarına ulaşabilir |
11- Araştırma yürütüp, veri analizi yaparak, sonuçları değerlendirebilir. Araştırma rapouru yazabilir ve olası yan tutma ve hata kaynaklarını belirleyerek araştırma raporlarını eleştirel gözle değerlendirebilir. |
12- Toplumda tarama programı gereksinimini belirleyebilir ve geçerlilik-tutarlılık hesapları yapabilir, tarama programlarının etkililiğini değerlendirebilir. |
13- Salgın incelemesi yapabilir. Araştırmalarda istatistiksel analizleri yapar |
14- Alanında bağımsız ya da disiplinlerarası bilimsel araştırma yönlendirebilir, yapabilir. |
15- Bilimsel makale hazırlayabilir. |
16- Epidemiyoloji alanındaki gelişmeleri ve bilimsel çalışmaları izleyerek kendini sürekli geliştirebilir. |
17- Araştırma sonuçları ve bilimsel değerlendirmelere ilişkin topluma yönelik mesaj hazırlayabilir, ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşabilir. |
18- Araştırmanın her aşamasında araştırma etiğine uygun davranış sergiler. |
19- Sağlık plan ve uygulamalarında kanıta dayalı öneri geliştirerek yer alabilir. |
20- Yapılacak araştırmalarda epidemiyolojik yaklaşım içinde yönlendirmelerde bulunabilir. |
21- Toplum taramaları, salgın incelenmesi ve kontrolü gibi çalışmalarda, önerilerde bulunabilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |