Farmasötik Toksikoloji (YL) Programı
1- Toksikoloji temelleri, mekanizmaları ve uygulamaları çerçevesinde bilgisini özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
2- Toksikolojinin ilişkili olduğu analitik, adli, genetik, biyofizik, biyokimya ve farmakoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişki kurar. |
3- Toksikoloji alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir. |
4- Laboratuar güvenliği bilgisine sahiptir. |
5- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. |
6- Toksikoloji alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. |
7- In vivo ve in vitro olarak çeşitli etkenlerin organizma üzerindeki zararlı etkilerine yönelik toksikolojik deneyleri yapabilir. |
8- Toksikolojik uygulamalarla ve araştırmalarda yer alabilir. |
9- Bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. |
10- Araştırma ve tanı laboratuarında çalışabilir. |
11- Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
12- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
13- Toksikoloji alanında araştırmalarında ekibin bir üyesi olarak yer alabilir. |
14- Alana ve mesleğe ilişkin yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri izler ve yorumlar. |
15- Toksikoloji ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
16- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
17- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
18- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
19- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. |
20- İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
21- Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
22- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
23- Araştırma etiğine uygun davranır. |
24- Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |