Gelişimsel Pediatri (YL) Programı
1. Çocukluk çağında gelişimsel sorunlara neden olabilecek biyolojik ve psikososyal riskler ve önleme yöntemleri konularında bilgi sahibidir. |
2. Çocukluk döneminde gelişimi izleme ve destekleme yöntemleri ve geliştirilme metotları hakkında bilgi sahibidir. |
3. Çocukluk çağında görülen hastalık ve kronik sorunların gelişim üzerine etkileri hakkında bilgi sahibidir. |
4. Erken çocukluk çağında görülen gelişimsel gecikmeler ve engellerin tanı ve tedavi yöntemleri konularında bilgi sahibidir. |
5. Gelişimsel sorunlar saptandığında çocuk ve ailesinin yönlendirileceği hizmetler (eğitim-rehabilitasyon, sosyal hizmetler) hakkında bilgi sahibidir. |
6. Türkiye’de ve dünyada gelişimsel sorunların önlenmesine yönelik geliştirilen erken çocukluk dönemi programları, Türkiye’de Sağlık Bakanlığı ve Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın yürüttüğü gelişimsel sorunları olan çocuklar ile ilgili program ve projeler hakkında bilgi sahibidir. |
7. Erken çocukluk döneminde gelişimin izlenmesi, desteklenmesi ve erken müdahalenin sağlanması için program geliştirme yöntemleri konularında bilgi sahibidir. |
8. Çocukların gelişimini olumsuz yönde etkileyebilecek biyopsikososyal ve çevresel riskler saptadığında uygun önleyici müdahaleyi yapar. |
9. Çocukluk döneminde gelişimi izleme ve destekleme yöntemlerini kullanır. |
10. Çocukluk çağında görülen kronik hastalık ve ağır sorunların gelişim üzerine olumsuz etkilerini en aza indirmek gelişimsel değerlendirme ve izlem yapar. |
11. Erken çocukluk döneminde görülen gelişimsel gecikmelere tanı koyar, erken müdahaleyi planlar ve yönlendirir. |
12. Gelişimsel sorunları olan çocukların Devletin sağladığı hak ve olanaklara yönlendirilmesi için gerekli düzenlemeleri yapar, engelli sağlık kurulu raporu çıkarır. |
13.Engelleri olan çocuklar ile ilgili politika geliştiricilere gerekli olan durumlarda danışmanlık verir. |
14.Gelişimsel gecikmelerin önlenmesi, tanı ve tedavisi için gerekli erken müdahale programları geliştirir. |
15. Çocuk sağlığı ve hastalıkları uzmanlık ve yan dal eğitimlerini veren akademik kurumlarda Gelişimsel Pediatri Ünitelerinde etkin olarak çalışır. |
16. Gelişimsel Pediatri alanının araştırmalarına ve danışmanlığına gereksinim duyulan tüm kurumlarda programlarının düzenlenmesinde ve yürütülmesinde sorumluluk alır ve etkin olarak çalışır. |
17. Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak veya kongre/sempozyumlarda bildiri sunarak çalışmalarını ilgili meslek ve toplum kesimlerine duyurur. |
18.Saha çalışmaları, veri analiz ve değerlendirme gibi araştırma aşamalarında bir ekibin üyesi olarak sorumlu ve etkin şekilde çalışır. |
19.Gelişimsel Pediatri alanında bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izler. |
20. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alana ilişkin yeni fikir ve projeler geliştirir. |
21.Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri ve projeler geliştirip uygular. |
22. Gelişimsel Pediatri alanında yapılan ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde yer alır. |
23.Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla iletişimi en üst düzeyde sağlar. |
24.Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini sunma ve savunma yetkinliğini gösterir. |
25.Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. |
26. Çocuk haklarına, engelli haklarına, toplumsal sorunlara ve insan haklarına duyarlıdır. |
27.Tıbbi açıdan bilgi, beceri ve tutum olarak gelişimsel sorunların önlenmesi, erken tanı alması ve erken müdahalenin sağlanmasını benimseyen ve bunları sağlayacak yöntemlerin geliştirilmesini amaçlayan yetkinlikte olur. |
28.Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izleyerek ve toplumu bilgilendirerek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
29.Araştırmalarında etik ilkeleri gözetir ve buna uygun olarak davranır. |
30.Alanında ve akademik yaşamda karşılaşılan bireysel ve toplumsal sorunların farkına varır ve çözüm üretme aşamasında etkin şekilde çalışır. |
31. Engelli çocuklar ve ailelerine yönelik sağlık, eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerinde organizasyon ve bu konu ile ilgili sosyal kurum ve kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliğinin sağlanması alanlarında etkin şekilde çalışır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |