Veterinerlik Genetiği (DR) Programı
Genetiğin tarihsel gelişimini, hücre tanımı ve kavramlarını, kalıtımın temel prensiplerini, genetiğin moleküler işleyişini, genomik yapı ve organizasyonu, mutasyonun tipleri, sebepleri ve belirlenmelerini, karyotip uygulamalarını, hayvan gen kaynakları korunmasını, populasyon genetiği temel ilkelerini bilir ve ilişki kurar. |
Kalıtsal hastalıkların moleküler temelini ve eleminasyonunu, evciltme mekanizmaları ve moleküler analizlerini, gelişim ve davranışın genetiği gibi fonksiyonel genetik konularını, epigenetik mekanizmaları bilir, rekombinant DNA teknolojisi ve transgenik hayvan üretimi bilgisine sahiptir. |
Biyoinformatik veri tabanlarını ve temel biyoistatistik analizleri kullanmasını, değerlendirmesini bilir. |
Genetik laboratuarı temel ve ileri teknolojik ekipmanların kullanım bilgisine sahiptir. |
Laboratuar güvenliği bilgisine ve disiplinine sahiptir. |
Genetik alanında yeni bilgileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir |
Moleküler genetik alanında temel teknikleri ve ileri teknolojileri kullanabilir. |
Karşılaştığı olgularda genetik ile temel bilimler ve klinik bilimler arasında ilişki kurabilir ve çözüme yönelik fikir yürütebilir. |
Bilimsel gelişmeleri takip edebilir ve genetik alanında kullanabilir. |
Çiftlik hayvanlarında zararlı genleri moleküler tekniklerle belirleyebilir ve eleminasyonu konusunda çözüm üretebilir |
Hayvan genetiği konusunda faaliyet gösteren kamu ve özel tüm kurum ve kuruluşlarda uzman ve üst düzey yönetici pozisyonlarında çalışabilir. |
Ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. |
Genetik alanında araştırma ve tanı amaçlı çalışmaları bağımsız ve ekibin bir üyesi olarak yürütebilir. |
Araştırma ve tanı laboratuarını bağımsız olarak yönetebilir |
Alana ve mesleğe ilişkin yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri izler ve yorumlar. |
Genetik ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri kazanmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. Examines critically the social relations and the norms guiding these relations and if necessary, develop and manage these actions to change them |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini sunma ve savunma yetkinliğini gösterir. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilir. |
İnsan, hasta ve hayvan haklarına, çevreye duyarlıdır. |
Akademik bağlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak bağlantılı kişi ve kurumlarla işlevsel iletişim kurabilir. |
Araştırma etiğine uygun davranır. |
Alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslar arası düzlemde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |