İş Sağlığı (DR) Programı
Çalışanların sağlığını etkileyen başlıca risk etmenlerini bilir |
Çalışma ortamında risk etmenlerinin nasıl değerlendirileceğini bilir. |
Meslek Hastalığı ve İşle İlişkili Hastalıklar kavramlarını tanımlayabilir, bu hastalıklara yönelik hakların gelişimini açıklayabilir. |
Çalışanların sağlığını etkileyen başlıca risk etmenlerini bilir |
Çalışma ortamında risk etmenlerinin nasıl değerlendirileceğini bilir. |
Meslek Hastalığı ve İşle İlişkili Hastalıklar kavramlarını tanımlayabilir, bu hastalıklara yönelik hakların gelişimini açıklayabilir. |
Dünyada ve Türkiye'de meslek hastalıklarının dağılımını açıklayabilir |
Öykü alırken meslek hastalığı işle ilişkili hastalık sorgulaması yapabilir. |
İş Sağlığında araştırma tekniklerini bilir. |
Risk değerlendirmesi yapabilir/ risk değerlendirmesi çalışmalarına katılabilir. |
Meslek hastalıkları ve İşle İlişkili Hastalıklara tanı koyabilir. |
Meslek Hastalıkları ve İşle İlişkili Hastalıklar açısından bireysel düzeyde doğru bir tutum içinde olur. |
Kurumsal düzeyde doğru bir tutum benimsenmesine öncülük edebilir. |
Sahada çalışan sağlığı ile ilgili bağımsız sorumluluk üstlenebilir. |
Çalışan Sağlığı ve Güvenliği alanında bilimsel araştırma planlayıp yürütebilir. |
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale(ler) yayınlayarak ya da kongre/sempozyumlarda bildiri sunarak çalışmalarını ilgili meslek ve toplum kesimlerine duyurabilir. |
Çalışan sağlığı alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası araştırmalarda liderlik ve proje yürütücülüğü yapabilir. |
Saha çalışmaları, veri analiz ve değerlendirme gibi araştırma aşamalarında bir ekibin üyesi olarak sorumlu ve etkin şekilde çalışır. |
Çalışan Sağlığı ve Güvenliği alanında mesleki, sektörel ve bilimsel yenilik ve gelişmeleri izler. |
Çalışan Sağlığı ve Güvenliği alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey bilişsel süreçleri kullanarak alana ilişkin yeni görüş ve yöntemler geliştirebilir. |
Değişik gruplara (farklı sektörlerde çalışanlar, yöneticiler, uzmanlaşacak bireyler) konuyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim yöntemleri geliştirip uygulayabilir. |
Çalışma hakkına, çalışanların sağlığına, sağlıklı bir ortamda üretme haklarına, duyarlıdır. |
Çalışma yaşamına ilişikin toplumsal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla irdeler, bunları geliştirmeye ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini sunma ve savunma yetkinliğini gösterir. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilir. |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri topluma tanıtarak, bilginin yaygınlaştırılması sürecine katkıda bulunur. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde bağlantılı kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
Araştırmalarında etik ilkeleri gözetir ve buna uygun olarak davranır. |
Çalışan Sağlığı ve Güvenliği alanında karşılaşılan toplumsal, sektörel ve bilimsel sorunlara yönelik çözümler üretebilir ve önerilerin uygulanmasını destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |