Pedodonti (DR) Programı
PY1- Çocuklarda kraniofasiyal büyüme ve gelişim, diş gelişimi psikolojik gelişim ,davranış yönlendirmesi teknikleri ,ağıziçi muayene yöntemleri, teşhis ve tedavi planlamaları,çürük , restoratif materyaller, Çocuklarda TME sorunları , süt ve sürekli dişlerde travma ve tedavileri,süt ve genç sürekli dişlerde endodontik tedaviler özel bakım gerektirençocuklarda koruyucu uygulamalar ve tedavi uygulamaları, minör ortodontik tedavi uygulamaları,çocuklarda periodontal hastalıklar ve tedavileri,çocuklarda ağız diş sağlığını koruyucu uygulamalar konularında güncel ve ileri düzeyde bilgiye sahip olur. |
PY2- Pedodonti alanında gerekli araç ve ekipman ile material bilgisine sahiptir. |
PY3- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır. |
PY4- Pedodonti alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanılabilir. |
PY5- Bebek, çocuk, genç yetişkinler ve özel bakım gerektiren çocuk hastalarda tüm oral sağlık gereksinimlerini yerine getirebilir. ( Tedavi ve koruyucu uygulamalar ) |
PY6- Klinik ve temel bilimlerle ilgili bilimsel araştırmalar yürütebilir. |
PY7- Çocukların sağlığı açısından multidisipliner çalışmalarda katılabilir. |
PY8- Çocuklarda tüm davranış yönlendirme tekniklerini uygulayabilir. |
PY9- 0-18 yaş gurubunda restoratif, endodontik, protetik ve basit ortodontik tedavileri yapabilir. |
PY10- Dental travmalar da tedavi yapabilir. |
PY11- Çocuklarda TME problemlerini tanıyıp hastayı yönlendirebilir. |
PY12- Sağlık Bakanlığı /Kamu veya özel kuruluşlardaki Pedodonti Kliniği bağımsız yönetebilir. |
PY13- Ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayabilir. |
PY14- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalara katılabilir. |
PY15- Alana ve mesleğe ilişkin yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri işler ve yorumlar. |
PY16- Pedodonti ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
PY17- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
PY18- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
PY19-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
PY20-Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
PY21-İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
PY22- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar. |
PY23- Genel etik kurallara uygun davranır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |