Sosyal Pediatri (YL) Programı
Çocukların sağlığını etkileyebilecek fiziksel, bilişsel ve psikososyal faktörler konularında bilgi sahibidir. |
Türkiye’de ve dünyada çocuk sağlığını iyileştirme ve geliştirme çabaları hakkında bilgi sahibidir. |
Çocuk sağlığının izlemi, tarama uygulamaları, çocukluk çağında büyümenin ve gelişimin izlenmesi, beslenme ve bağışıklama uygulamaları, çocuk bakımı ve kazalardan korunma gibi alanla ilgili konularda bilgi sahibidir |
. Türkiye’de çocukluk çağında mortalitesi ve morbiditesi yüksek olan hastalıkların önlenmesi, erken tanısı ve tedavisi konusunda bilgi sahibidir |
Sağlık Bakanlığı’nın yürüttüğü çocuk sağlığı alanındaki program ve projeler konusunda bilgi sahibidir. |
Okul sağlığı ve çevre sağlığı konusunda bilgi sahibidir. |
. Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım, tanı, tedavi, bildirim ve rehabilitasyon konusunda bilgi sahibidir. |
8. Çocukların biyopsikososyal çevre, beslenme, eğitim, sosyal korunma, mesleki danışmanlık alanındaki gereksinimlerini tanır. |
9.Çocuk ve çevresi ile ilgili olarak saptanan sorunlara erken müdahaleyi yapar |
10. Çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik aile eğitimini planlar ve eğitimi verir. |
11. Alanı ile ilgili olarak, halkın eğitimini sağlar. |
12.Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla olan ilişkilerinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
13.Çocuk istismarı ve ihmalinin tanısı, tedavisi, bildirimi ve izlemini yapar. |
14.Sosyal pediatri alanında uygulamalar ve bilimsel araştırmalar yapar. |
15. Üniversitelerde ve diğer Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları konularında eğitim veren kurumlarda Sosyal Pediatri alanında eğitici kadrolarında etkin olarak çalışır. |
16. Çocuk Sağlığı İzlem Polikliniklerinde hizmet verir. |
17. Sağlık Bakanlığı ile birlikte çocuk sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik toplumsal temelli çocuk sağlığı programlarının düzenlenmesinde ve yürütülmesinde sorumluluk alır ve etkin olarak çalışır. |
18.Çocuk Koruma Birimlerinde ve Çocuk İzlem Merkezlerinde, istismar ve ihmale uğramış çocukların muayenesi, adli birimlere rapor edilmesi ve rehabilitasyonu alanlarında diğer disiplinler ile birlikte eşgüdüm içinde etkin şekilde çalışır. |
19. Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak veya kongre/sempozyumlarda bildiri sunarak çalışmalarını ilgili meslek ve toplum kesimlerine duyurur. |
20.Saha çalışmaları, veri analiz ve değerlendirme gibi araştırma aşamalarında bir ekibin üyesi olarak sorumlu ve etkin şekilde çalışır. |
21.Sosyal Pediatri alanında bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izler. |
22. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alana ilişkin yeni fikir ve projeler geliştirir. |
23.Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri ve projeler geliştirip uygular |
24. Sosyal Pediatri alanında yapılan ulusal ve uluslararası araştırma projelerinde yer alır. |
25.Çocuk, aile ve çocuklarla ilgilenen diğer bireylerle ve kurumlarla iletişimi en üst düzeyde sağlar. |
26.Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini sunma ve savunma yetkinliğini gösterir |
27.Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar |
28. Çocuk haklarına ve insan haklarına duyarlıdır. |
29.Tıbbi açıdan bilgi, beceri ve tutum olarak sosyal hekimlik anlayışını benimseyen ve çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesini amaçlayan yetkinlikte olur. |
30.Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ve uluslararası yenilik ve gelişmeleri izleyerek ve toplumu bilgilendirerek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
31.Araştırmalarında etik ilkeleri gözetir ve buna uygun olarak davranır |
32.Alanında ve akademik yaşamda karşılaşılan bireysel ve toplumsal sorunların farkına varır ve çözüm üretme aşamasında etkin şekilde çalışır |
33.Sağlık hizmetinde organizasyon ve bu konu ile ilgili sosyal kurum ve kuruluşlar arasında eşgüdüm ve işbirliğinin sağlanması alanlarında etkin şekilde çalışır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |