Veterinerlik Hekimliği Tarihi ve Deontoloji (DR) Programı
1-Lisansüstü yeterliklerine uygun olarak veteriner hekimliği tarihi, etiği ve mevzuatı konularına hâkim olur. |
2-Veteriner hekimliği tarihi öncelikli olarak tıp-eczacılık tarihi gibi bilim tarihi konularında bilgi sahibi olur. |
3-Veteriner hekimliği etiği öncelikli olarak sağlık uğraşıları etiği alanında bilgi sahibi ve analiz ve sentez yapabilir. |
4-Bilimsel etkinlik yöntembilimi konusunu hakkında bilgi sahibi olur. |
5-Tarih araştırmaları yöntembilimi konusunda bilgi sahibi olur, arşiv çalışması yapabilir. |
6-Osmanlıca okuyup yazabilir. |
7-Veteriner hekimliği tarihi, etiği ve mevzuatı alanlarında ileri düzeyde araştırmalar yapabilir. |
8-Tarih yöntembilimi ile ilgili yeni çalışmalar yapabilir. |
9-Mesleki felsefe ve mesleki etik alanlarında yeni düşünceler ortaya koyabilir. |
10-Araştırma ve proje çalışmalarını tek başına yapabilir. |
11-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
12-Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
13-Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekibin bir üyesi olarak yürütebilir. |
14-Alana ve mesleğe ilişkin yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri izler ve yorumlar. |
15-Alanı ile ilişkili alanlarda gelişmeleri izler. |
16-Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
17-Alanı ile ilgili, bilgi ve becerileri kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirir ve uygular. |
18-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
19-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
20-Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı sözlü etkili iletişim kurabilir. |
21-İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
22-Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilir. |
23-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkinlik kurabilir |
24-Araştırma etiğine uygun davranır. |
25-Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |