Veterinerlik Zootekni (YL) Programı
Tür ve ırkları, bunların anatomik ve fizyolojik özelliklerini, optimum çevresel koşullarını, üretim standartlarını, davranış ve refah konularını bilir (Bilgi). |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler (Beceri). |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. Alanında ulusal/ uluslararası akademik yayınları ve bilimsel gelişmeleri takip eder ve etkili olarak kullanır (Bağımsız Çalışabilme). |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir (Öğrenme Yetkinliği). |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik). |
Alanında edindiği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. Alanında edindiği her türlü çalışmayı toplumsal, bilimsel, çevresel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir. Çalışmaların sonuçlarını, ulusal ve uluslararası kongrelerde sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak sunabilme becerisi edinebilir ve bilimsel literatüre katkıda bulunabilir (Programa Özgü Yetkinlik). |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir. |
Araştırma raporunu savunur. |