Farmasötik Toksikoloji (YL) (İngilizce) Programı
Toksikoloji temelleri, mekanizmaları ve uygulamaları çerçevesinde bilgisini özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
Toksikolojinin ilişkili olduğu analitik, adli, genetik, biyofizik, biyokimya ve farmakoloji gibi çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişki kurar. |
Toksikoloji alanında gerekli araç ve ekipman bilgisine sahiptir. |
Laboratuar güvenliği bilgisine sahiptir. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. |
Toksikoloji alanında yeni bilgileri ve teknolojileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. |
In vivo ve in vitro olarak çeşitli etkenlerin organizma üzerindeki zararlı etkilerine yönelik toksikolojik deneyleri yapabilir. |
Toksikolojik uygulamalarla ve araştırmalarda yer alabilir. |
Bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. |
Araştırma ve tanı laboratuarında çalışabilir. |
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir. |
Toksikoloji alanında araştırmalarında ekibin bir üyesi olarak yer alabilir. |
Alana ve mesleğe ilişkin yasal düzenlemelerdeki değişiklikleri izler ve yorumlar. |
Toksikoloji ve ilişkili alanlarda mesleki ve teknolojik gelişmeleri izler. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir. |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergileyebilir. |
Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. |
İnsan, hasta ve hayvan haklarına ve çevreye duyarlıdır. |
Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurabilir. |
Araştırma etiğine uygun davranır. |
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekleyebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanla ilgili araştırma konusu olabilecek sorunları belirler. |
Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. |
Seçtiği konu ile ilgili alanyazın taraması yapar ve araştırma desenini planlar. |
Araştırma konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar. |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. |
Bulguları yorumlar, düzenler ve sunar. |
Araştırmayı rapor haline getirir |
Araştırma raporunu savunur. |