Alman Dili ve Edebiyatı (DR) Programı
1- Alman Edebiyatının tarihi, evreleri ve bunların ayırt edici edebi, biçimsel ve biçemsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
2- Alman Edebiyatıyla ilintili tarihsel, bilimsel, kültürel, sosyolojik ve ekonomik olayları değerlendirir ve tartışır. |
4- Alman Edebi eserlerini klasik ve çağdaş edebi eleştiri kuramları doğrultusunda değerlendirir. |
5- Edebi/Yazınsal türlere ilişkin temel ve genel (özelliklerini, örneklerini ve farklı dönemlerdeki geçirdikleri değişimleri) bilgi sahibi olur ve eserleri bu bağlamda değerlendirir. |
6- Alman Dili’ni farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde -günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil v.b- kullanımını kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanılır. |
7- Alman Dili ve Edebiyatı alanında kronolojik olarak başlangıcından 21. yy. dek Alman şiiri, tiyatrosu, romanı ve diğer düzyazı türleri ve bu yapıtların ortaya konulmalarına neden olan tarihsel, sosyal, ekonomik, siyasi, felsefi, bilimsel ve edebi gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. |
8- Almanca metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, biçem, içerik ve anlam çerçevesinde inceler. |
9- Farklı toplumların tarihsel gelişimlerini edinilen yeni bilgiler ve farklı bakış açıları ışığında karşılaştırmalı olarak inceler. |
10-Almanca metinleri Türkçeye ve Türkçe metinleri Almancaya çevirir. |
11- Almancayı yazılı ve sözlü iletişimde kullanır. |
12- Almancayı bilimsel araştırmalarında çalışma dili olarak kullanır. |
13- Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme ve bunu Almanca yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur |
14- Almancayı öğretmede çağdaş öğretim tekniklerini ve yöntemlerini kullanır |
15- Alman Dili ve Edebiyatı alanı için gerekli bilgisayar tekniklerini ve programlarını kullanır. |
16- Alman Dili ve Edebiyatı alanında yapılan araştırmaları değerlendirir, araştırmalardaki sorunları tanımlar ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
17- Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgi ve becerilerini kullanarak, karşılaştırmalı Edebiyat çalışmaları yapar. |
18- Bilgi teknolojilerini Alman Dili ve Edebiyatı’nın öğretim planlamasında ve öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır |
19- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
20- Çevirileriyle Türk eserlerin yurtdışında tanınmasını ve Almanca yayınlanmış eserlerin Türk diline çevrilerek bilime ve sanata katkıda bulunur |
21- Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır |
22- Alman Dili ve Edebiyatı alanında yapılan araştırmaları değerlendirir, yorumlar, araştırmadaki sorunları tanımlar ve soruna çözüm önerileri geliştirir. |
23- Almancayı bilimsel araştırmalarda çalışma dili olarak kullanır |
24- Araştırma, planlama, uygulama, değerlendirme ve bunu Almanca yazılı ve sözlü sunabilme becerisini kazanır. |
25- Dil ve dilbilim alanında bilimsel çalışmalar yapar |
26- Dil ve dilbilim alanında karşılaştırmalı çalışmalar yapar |
27- Bilgi teknolojilerini Alman Dili ve Edebiyatı’nın öğretim planlamasında ve öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
28- Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak, bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir |
29- Alman dilini farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde- günlük dil, resmi dil, bilim dili, edebi dil vb. kullanımını kavrar, sözlü ve yazılı olarak ustalıkla kullanır. |
30- Almancayı sözlü ve yazılı iletişimde kullanır |
31- Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak, bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir. |
32- Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır |
33- Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda incelemelerini ve eleştirilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır |
34- Almancayı öğretmede çağdaş öğretim tekniklerini ve yöntemlerini kullanır. |
35- Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalar yapar |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |