Din Eğitimi (DR) Programı
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Din Eğitimi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur . |
2. Din Eğitimi alanındaki yeni ve karmaşık sorunları disiplinlerarası yaklaşımla çözümler ve uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
3. Din Eğitimi alanında sahip olunan ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanır ve derinleştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını kullanır. |
4. Din Eğitimi alanı ile ilgili geleneksel ve modern kuramları bilir ve bunları açıklayarak karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
5. Din Eğitimi alanı ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme sistemini inceleyerek uygun yerlerde kullanır. |
6.Din Eğitiminin bilimselleşme sürecini ve bu süreçte tartışılan ulusal ve uluslararası literatürden karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
7. Din Eğitimi alanındaki yerli ve yabancı literatürü etkin bir şekilde kullanır. |
8. Din Eğitiminin tarihi gelişiminde önemli kurum, dönem ve düşünürlerin özelliklerini tanıyarak alana katkısını analiz eder. |
9. Din Eğitimi alanındaki gelişmeleri ve bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır. |
10. Din Eğitimi alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştirir; Din Eğitimi alanında bilinen bir düşünce, yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygular. |
11. Özgün bir din eğitimi araştırmasını tasarlar, uyarlar ve uygular. |
12. Din Eğitimi alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. |
13. Din Eğitimi alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır. |
14.Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. |
15.Din Eğitimi alanı ile ilgili raporlaştırma ve sunumlarda ileri düzeyde bilimsel dil kullanma becerisine sahip olur. |
16.Din Eğitimi alanı ile ilgili klasik ve modern kaynakları/metinleri okur ve çözümler. |
17. Din Eğitimi araştırma ve uygulamalarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
18.Din Eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir. |
19. Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek din eğitimi alanındaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. |
20. Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla din eğitimi bilimine katkıda bulunabilir. |
21. Din Eğitimi alanında özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
22. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. |
23.Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve ahlaki değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
24. Din Eğitimi alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözebilme, karşılaştırabilme, planlayabilme gibi üst düzey karar alma süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir. |
25. Din Eğitimi alanında ileri düzeydeki bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. |
26.Din Eğitimi alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. |
27. Din Eğitimi alanında bulunan uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün görüşler öne sürer ve alanındaki yetkinliğini ve disiplinler arası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar. |
28. Din Eğitimi alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. |
29.Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
30. Din Eğitimi alanındaki bilimsel, kültürel ve hukuksal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
31. Din Eğitimi alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde en üst düzeyde karar verir, ilgili kişi ve kurumlar ile yapıcı ve yararlı etkileşim kurar. |
32. Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili din eğitimi alanındaki akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur. |
33. Din Eğitimi alanındaki kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçleri yönetir. |
34.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |
Alanyazın araştırması yapar. |
Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanabilir. |
Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarabilir. |
Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlayabilir. |