Din Eğitimi (YL) Programı
1.Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Din Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
2. Din Eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
3. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Din Eğitimi alanındaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
4. Din Eğitimi alanında uygulanan kuramsal ve uygulamalı araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
5. Din Eğitimi alanının temel kavramlarını etkili bir şekilde kullanır. |
6.Din Eğitimi alanının sorunlarını tanır ve tutarlı çözüm öneriler geliştirir. |
7.Din Eğitimi alanı ile ilgili geleneksel ve modern kuramları teori ve uygulama boyutunda tartışır. |
8. Din eğitimi tarihini düşünsel ve kurumsal yönleriyle değerlendirir. |
9.Dini ve ahlaki gelişim kuramlarını Din Eğitimi açısından analiz ederek kullanır. |
10. Din Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
11. Din Eğitimi alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
12. Din Eğitimi alanında bilimsel araştırma yapmak için gerekli araç-gereç, program ve bilişim-iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
13. Din Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun ihtiyaçlarının karşılanması, eğitim ve kültür seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
14. Din Eğitimi alanı ile ilgili bilimsel dil kullanma becerisine sahip olur. |
15. Din Eğitimi alanıyla ilgili yaptığı çalışmaların sonuçlarını usulüne uygun bir şekilde raporlaştırır ve sunar. |
16. Din Eğitimi olgusunu din eğitimi yaklaşım ve modelleri çerçevesinde analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
17. Din Eğitimi alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
18. Din Eğitimi alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
19. Din eğitimi alanında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. |
20. Din Eğitimi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
21. Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. |
22. Din Eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
23. Din Eğitimi alanındaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
24. Din Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
25. Din Eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda birlikte yaşama duyarlılığı geliştirir. |
26. Din Eğitimi bilimi araştırmalarında Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
27. Din Eğitimi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri aktarır. |
28. Din Eğitimi alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
29. Din Eğitimi alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |