Eski Türk Dili (YL) Programı
Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. |
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilme ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur. |
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunabilir. |
Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır. |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak, bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir. |
Ulusal, uluslararası ve disiplinler arası çalışmalarda kültürel farklılıklara göz önünde bulundurarak iletişim kurabilir. |
Disiplin içi temel ilkeleri edinir, akademik bilgi ve görgüsünü zenginleştirir. |
Eski Türk dili alanındaki araştırmaları öğrenir ve kullanır. |
Eski Türk Dili alanında yapılan araştırmaları değerlendirir, araştırmalardaki sorunları tanımlar. |
Türkçe’nin tarihi dönemleri olan Köktürkçe, Uygurca, Karahanlı Türkçesi, Harezm Türkçesi, Kıpçak Türkçesi, Çağatayca, Eski Anadolu Türkçesi ve karışık dille yazılmış eserler hakkında bilgiler verilerek, benzer ve farklı yönleri aydınlatılacaktır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |