Halkla İlişkiler ve Tanıtım (YL) Programı
PY1: Halkla ilişkiler ve tanıtım lisans program yeterliklerine dayalı olarak iletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanında uzmanlık düzeyinde teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olur ve birikimini geliştirebilir. |
PY2: Yerel, ulusal ve ulus-ötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişi açıklayacak disiplinlerarası bilgiyi geliştirebilir. |
PY3: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının sosyoloji, antropoloji, felsefe, ekonomi, siyaset bilimi, tarih ve dilbilim alanları ile etkileşimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PY4: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili literatür hakkında bilgi sahibi olur. |
PY5: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili yöntem bilgisine sahip olur. |
PY6: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının tarih ve bağlam bilgisini teorik ve pratik düzeyde kullanabilir. |
PY7: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir. |
PY8: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili temel sorunları ve nedenlerini görebilme ve tanımlayabilme becerisine sahip olur. |
PY9: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili nicel ve nitel araştırma yöntemlerini ileri düzeyde kullanabilir. |
PY10: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki bir sorunu tespit eder, çözüm üretebilir, çözüme işlerlik kazandırabilir, sonuçları değerlendirebilir ve gerektiğinde uygulayabilir. |
PY11: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanındaki çalışmalarını bağımsız ve ekip üyesi olarak yürütebilir. |
PY12: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili bilgileri ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. |
PY13: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin gelişimini yönlendirebilir. |
PY14: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanıyla ilgili güncel gelişmeleri değerlendirir, kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek yazılı,sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
PY15: Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve yönlendirebilir. |
PY16: Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. |
PY17: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. |
PY18: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel, estetik ve etik değerleri gözeterek bu değerleri yaygınlaştırabilir. |
PY19: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulamaları yorumlayabilir, geliştirebilir ve elde edilen sonuçları hedefler doğrultusunda değerlendirebilir. |
PY20: İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |