Hindoloji (YL) Programı
Hindoloji ile ilgili kavramları tanıyabilme. |
Hindolojik bilglerin kaynağını, güveninirliğini ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
Hindoloji bilgisinin üretimiyle ilgil yöntemleri kavrayabilme. |
Hindoloji öğretiminin yöntem ve tekniklerine ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olma. |
Hint kültürünü başka kültürlerle karşılaştırabilme becerisine sahip olma. |
Hindoloji ile ilgili özgün kaynakları kullanabilme. |
Hindoloji ile ilgili bilimsel yöntem ve teknikleri inceleyebilme, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme , sorunları analiz edebilme, kanıtlara ve araştırmlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
Hindolojinin geriksinimlerine uygun materyal geliştirebilme |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme. |
Hindoloji alanında yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme. |
Alan ile ilgili ortak çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Hindoloji alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
Bilgiye ulaşma yollarını bilme ve etkin bir şekilde kullanma. |
Farklı kültürlerde, özellikle Hindistan'da yaşayabilme ve sosyal yaşama uyum sağlayabilme. |
İngilizce, Hindī, Sanskrit dillerine orta veya ileri düzeyde hakim olma. |
Alanıyla ilgili işlerde yeterli düzeyde bilgisayar kullanabilme. |
Düşünce ve bilgisini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme, bunları toplumun yararına kullanabilme. |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılma. |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olma. |
Hindoloji alanında sorumluluk alabilen, yetkin bir kişi olma. |
Hindī dilini kullanarak ilgili durumlarda iletişim kurabilme. |
Sanskrit dilini geliştirerek bu dilde yazılmış olan çeşitli eserleri Türk diline çevirebilme. |
Dış görünüş, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olma. |
Eğitim kurumları başta olmak üzere çeşitli kurumlarla etkileşim içinde olma, branşla ilgili kurum ve kuruluşlarda görev alabilme. |
Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma |
Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanma |
Etik kurallara uyma |
İletişim becerilerini etkili kullanma |
Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma |
Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanma |
Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. |
İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. |
Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. |
Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. |